סלקום: הרווח הנקי צנח ב-25% – בעקבות הפחתת דמי הקישוריות
השינויים הרגולטוריים פגעו בתוצאות העסקיות של סלקום לרבעון השני של 2011, כאשר הרווח הנקי צלל ל-244 מיליון שקלים וההכנסות קטנו ב-6% ל-1.6 מיליארד ● ממחישות זאת היטב ההכנסות מזמן אוויר ושירותי תקשורת, שרשמו ירידה ניכרת, של 24.5% ● בסעיפי ההוצאות שלה רשמה סלקום תוצאות מעורבות
הירידה דמי הקישוריות משפיעה על סלקום: מהתוצאות שפרסמה החברה לרבעון השני של 2011 עולה, כי היא רשמה בו ירידה של 6% בהכנסות וצניחה של 25.2% ברווח הנקי. זה עמד על 244 מיליון שקלים לעומת 326 מיליון ברבעון השני של 2010. הרווח הנקי למניה צלל ב-25.3% ל-2.45 שקלים בהשוואה ל-3.28 שקלים. ה- EBIDTA הרבעוני ירד ב-% 17.2, ועמד על 565 מיליון שקלים אל מול 682 מיליון.
התוצאות ממחישות היטב את ההשפעה של הפחתת דמי הקישוריות על החברה, במיוחד לאור העובדה שההכנסות שלה מזמן אוויר ומשירותי תקשורת צללו ברבעון השני של 2011 ב-24.5% ל-1.13 מיליארד שקלים לעומת 1.5 מיליארד. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת שירותי תוכן עלו ב-5.2%, ועמדו על 283 מיליון שקלים בהשוואה ל-269 מיליון. עלייה משמעותית, בשיעור של 137.8%, נרשמה בהכנסות הרבעוניות של חברת הסלולר ממכירות טלפונים ומוצרי עזר. אלה עמדו על 458 מיליון שקלים אל מול 193 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
ההוצאות הגולמיות שהוציאה סלקום במהלך הרבעון ירדו ב-4.06% ל-804 מיליון שקלים לעומת 838 מיליון. הרווח הגולמי קטן ב-7.97%, ועמד על 785 מיליון שקלים בהשוואה ל-853 מיליון. הרווח הגולמי השולי הגיע בתום הרבעון המדווח ל-49.4% אל מול 50.44% בתום הרבעון השני של 2010.
סלקום רשמה עליות רבעוניות בהוצאות התפעוליות שלה, שעמדו על 388 מיליון שקלים לעומת 353 מיליון. לעומת זאת, הרווח התפעולי פחת ב-20.4% ל-397 מיליון שקלים בהשוואה ל-499 מיליון.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הרגשנו במהלך הרבעון היטב את השפעת השינויים הרגולטוריים, שנכנסו לתוקף בהתחלת השנה. עם זאת, נקטנו באמצעים כדי להתאים את מבנה המחירים ואת ליין המוצרים לצרכים המשתנים של השוק".
לא לקנות יותר אף מניה של חברת סלולר ושל חברת אינטרנט. בתוך 6 חודשים תראו איך אלה שהיום טייקונים מחזרים אחרינו ומציעים מחירים של 75% הנחה.