גוגל ומוזילה ישתפו פעולה בפיתוח פקודות אחידות לכרום ולפיירפוקס

שיתוף הפעולה נולד מתוך רצון ליצור ממשק שיאפשר ליישומים לדבר טוב יותר זה עם זה וכדי להקל על מפתחי היישומים לשני הדפדפנים ● הפקודות יוטמעו בכל אחד מהדפדפנים בנפרד, אך הקריאה לפקודות תתבצע דרך ממשק זהה

פיירפוקס וכרום

מלחמת הדפדפנים בדרך לרגיעה? למרות היריבות הקשה בין כרום (Chrome) של גוגל (Google) לפיירפוקס (Firefox) של מוזילה (Mozilla), החליטו שתי החברות לעבוד יחד. שיתוף הפעולה המפתיע נועד לפתח ממשק שיאפשר ליישומים שונים לתקשר טוב יותר זה עם זה.

לפי פול קינלן – אחד מהמפתחים של גוגל, ממשק ה-LabsOpen Web Apps במוזילה ו-Web Intents בגוגל, אמור לאפשר ליישומים לשלוח בקשות פקודה פשוטות ליישומים אחרים. היישומים שיקבלו את הפקודה יידעו לפרש אותה מבלי צורך בקידוד API ספציפי להפעלת התכונה המסוימת הנדרשת. הפקודות, אותן מפתחות גוגל ומוזילה יחד, אמורות להיות מוטמעות באופן מובנה בדפדפן. שתי החברות מטמיעות – כל אחת בפני עצמה, את הפקודות בדפדפן שלה, אך יש הסכמה ביניהן שהקריאה ליישומים תתבצע דרך ממשק זהה, במטרה להקל על מפתחי היישומים לדפדפנים.

"המטרה של Web Intents היא לאפשר למפתחים לבנות יישומים ושירותים שיוכלו לעבוד אחד עם השני, אבל בלי הצורך לדעת במפורש אודות צורת העבודה של כל יישום", מסביר קינלן בבלוג שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים