אפל מנצחת את סמסונג: בית משפט אסר על מכירת מחשבי Galaxy Tab 10.1 באירופה

בית משפט בגרמניה קבע, כי סמסונג לא תוכל למכור את הגרסה החדשה של מחשבי הלוח Galaxy בכל מדינות האיחוד האירופי, למעט בהולנד ● באפל אישרו את הדברים ● סמסונג שוקלת להגיש ערעור על ההחלטה

אפל (Apple) רושמת ניצחון גדול במערכה המשפטית על הפרת זכויות בפטנטים נגד סמסונג (Samsung): בית משפט בגרמניה אסר על החברה הקוריאנית למכור את מחשבי הלוח Galaxy Tab 10.1 במדינות האיחוד האירופי, למעט בהולנד.

דוברת אפל, כריסטין האגט, אישרה את הדברים. סמסונג הודיעה מצידה, כי היא עשויה לערער על החלטת בית המשפט, בטענה ש-"העתירה לצו מניעה הוגשה ללא הודעה מוקדמת לסמסונג, והצו הוצא מבלי שניתנה לה הזדמנות להעלות עדים או להציג ראיות". מהחברה נמסר, כי "ננקוט בכל האמצעים הנחוצים כדי להבטיח שהמכשירים הניידים שלנו יהיו זמינים ללקוחות באירופה וברחבי העולם".

ההחלטה של בית המשפט בדיסלדורף מגיעה לאחר שלפני שבוע נאלצה סמסונג לדחות את השקת הדגמים החדשים של מחשבי הלוח Galaxy Tab באוסטרליה, מסיבות דומות.

לטענת אפל, מכשירי הטלפון החכמים ומחשבי הלוח מסדרת Galaxy הם חיקוי בוטה של מכשירי iPhone ומחשבי iPad ומשום כך היא הגישה תביעות לבתי משפט בגרמניה, ארצות הברית, אוסטרליה ומדינות נוספות.

הקרבות המשפטיים בין אפל לסמסונג על הפטנטים בתחומים של מחשבי הלוח והטלפונים החכמים מתנהלים מאז אפריל. מכשירי Galaxy נחשבים ליריבים המרים ביותר של מכשירי iPhone, שזכו להצלחה רבה ברחבי העולם.

"אין ספק שהחלטת בית המשפט תפגע בסמסונג. היא ואפל מנהלות קרבות משפטיים במקומות רבים, והתוצאה עלולה להיות ירידה במכירות ועלייה בהוצאות המשפטיות", אמר לי סוינג-וו, אנליסט מחברת Shinyoung Securities, הממוקמת בסיאול.

סמסונג נחשבת לחברת ההיי-טק הגדולה באסיה לפי גובה ההכנסות וליצרנית הגדולה בעולם של שבבי זיכרון ומכשירי טלוויזיה. כמו כן, החברה הקוריאנית היא היצרנית השנייה בגודלה בעולם של טלפונים סלולריים. אפל היא הלקוחה הגדולה ביותר של סמסונג, שמייצרת עבורה שבבים ורכיבים מרכזיים נוספים לטלפונים סלולריים. "הקרבות המשפטיים המתנהלים בין אפל לסמסונג עלולים לפגוע בעסקי השבבים של סמסונג", אמר לי.

מחשבי Galaxy Tab 10.1 הושקו לא מכבר באירופה ומכירתם נמצאת בשלבים ראשונים. לפי שעה, מחשבי ה-iPad מובילים בשוק מחשבי הלוח גם ביבשת זו. במחצית הראשונה של 2011 מכרה אפל 14 מיליון יחידות של מחשבי iPad ברחבי העולם, ואנליסטים מעריכים שהיקף המכירות של מחשבי Galaxy Tab מאז תחילת השנה עומד על כ-7.5 מיליון יחידות. לעומת זאת, המוצרים המתחרים של מוטורולה (Motorola) ו-RIM זכו לקבלת פנים פושרת בשוק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים