מלם מערכות מעוניינת לרכוש חברה לבדיקות תוכנה

בין המועמדות לרכישה נמצאות החברות טסקום, שנחשבת לחברת הבדיקות הייעודית הגדולה בארץ בתחום התוכנה, וטסנת ● עם זאת, לאנשים ומחשבים נודע שקבוצת אמנת, שטסנת היא חלק ממנה, אינה מעוניינת למכור את החברה ● ממלם-תים נמסר בתגובה, כי "החברה בודקת כל הזמן רכישות אטרקטיביות בעלות סינרגיה לפעילותה, ובכלל זה בתחום הבדיקות"

מלם מערכות, מקבוצת מלם-תים, מעוניינת לרכוש חברה העוסקת בבדיקות תוכנה – כך נודע לאנשים ומחשבים. בין המועמדות לרכישה נמצאות החברות טסקום, שנחשבת לחברת הבדיקות הייעודית הגדולה בארץ בתחום התוכנה, וטסנת. עם זאת, לאנשים ומחשבים נודע שקבוצת אמנת, שטסנת היא חלק ממנה, אינה מעוניינת למכור את החברה.

המניע לרכישה העתידית הוא העובדה שמלם מערכות היא האינטגרטור הגדול היחיד בשוק שאין לו זרוע בדיקות. לעומת זאת, מטריקס רכשה במאי 2008 את טאקט בדיקות תמורת 42 מיליון שקלים, ואילו נס ישראל הקימה את VNess, המשמשת כזרוע הבדיקות והבטחת איכות שלה. ספי גלעזר, מנכ"ל מלם מערכות, הוא זה שהקים בעברו את VNess כשעבד בנס.

יצוין, כי מלם רכשה לפני שבע שנים 51% מחברת קווליטסט, חברת בדיקות התוכנה השלישית בגדלה בארץ, תמורת 6.5 מיליון שקלים, אולם נאלצה למכור אותה, תמורת 28.3 מיליון שקלים, במאי השנה. קווליטסט הוקמה ב-1997, והיא מעסיקה יותר מ-600 עובדים. החברה מפעילה, בין השאר, מרכז בדיקות המעסיק נשים מהמגזר החרדי במרכז הפיתוח של אינטל (Intel) בירושלים. מחזור המכירות שלה עומד על כ-140 מיליון שקלים – רובו בישראל ומיעוטו בארצות הברית ובאירופה. מדובר ברווח נאה ביותר עבור מלם-תים, אולם המכירה העמידה אותה במצב שבו היא נותרה ללא זרוע ביצועית לבדיקות.

חברות בדיקת התוכנה בארץ מתמודדת עם שינויים מהותיים בתנאי השוק בשנים האחרונות. במהלך העשור האחרון רכשו חברות ה-IT הגדולות בארץ, ביניהן מלם-תים ומטריקס, פעילויות מקבילות לאלה של החברות הייעודיות. לצד זאת, הלקוחות – ארגונים מסחריים ברובם – החלו להקים מחלקות פנימיות של בדיקות תוכנה. הרכישות הללו, כמו גם פעילותן של חברות קטנות, צמצמו את כר הפעולה של חברות בדיקות התוכנה והקטינו את שולי הרווח שלהן. בנוסף, חלה עלייה בשימוש בחברות NearShore – מהלך המוביל להיחלשותן של חברות ה-QA הייעודיות.

מועמדות נוספות לרכישה: טסטפרו וקווליסיסטמס

טסקום הוקמה ב-1990, והיא מחזיקה בשורה של חברות בנות בארצות הברית, בריטניה, צרפת, סינגפור ואוסטרליה. במרץ השנה הציגה החברה עלייה בהכנסות הרבעוניות בהשוואה לרבעון הקודם, לאחר 13 רבעונים רצופים שבהם ירדו הכנסותיה. טסקום סיימה את 2010 עם הכנסות של יותר מ-95 מיליון שקלים, המשקפות ירידה של 24.5%. ב-2009 עמד ההפסד הנקי שלה על 5.37 מיליון שקלים, ובשנה שעברה היא מצמצמה אותו ל-2.38 מיליון שקלים. ערכה הבורסאי של טסקום עומד על כ-12 מיליון שקלים, אולם שווי השוק שלה גבוה יותר.

טסנת, המועמדת השנייה לרכישה על ידי מלם מערכות, הינה, כאמור, חלק מקבוצת אמנת, וכ-55% ממניותיה מוחזקות בידי חברת סיסנת – גם היא מאותה קבוצה. לחברה אחוזי בעלות משתנים בשורה של חברות בנות בבריטניה, גרמניה, פינלנד, ארצות הברית ושווייץ. טסנת, שהונפקה לבורסה בתל אביב ב-2000, מעסיקה כ-350 עובדים מקצועיים המתמחים בתחומי אבטחת איכות, ניהול, תכנון וביצוע פרויקטי בדיקות מורכבים וניהול סיכונים במגוון תחומים ומגזרים בארץ ובעולם.

שתי מועמדות נוספות לרכישה הן חברות קטנות יותר – טסטפרו וקווליסיסטמס (QualiSystems). טסטפרו, שבראשה עומד שלומי עמר, מספקת שירותי בדיקות תוכנה לחברות, עוסקת בניהול פרויקטי בדיקות, הפצה והטמעה של כלי בדיקות אוטומטיים ומיקור-חוץ של מחלקת בדיקות התוכנה בחברות היי-טק. החברה הוקמה ב-2004, והיא מעסיקה כ-350 עובדים, מתוכם 200 עובדים בישראל ועוד כ-150 ברחבי העולם. בספטמבר 2010 הקימה החברה שלוחה בלונדון.

קווליסיסטמס מתמחה בפיתוח פתרונות תוכנה לאוטומציה של בדיקות איכות ולניהול מעבדות בדיקה. היא מפתחת תוכנה בתחום בדיקות אוטומטיות וניהול מעבדות עבור יצרניות אלקטרוניקה, ציוד תקשורת, ספקיות תקשורת וארגוני אנטרפרייז המתחזקים רשתות תקשורת עסקיות קריטיות. בין לקוחותיה נמנות סמסונג (Samsung), ברודקום (Broadcom), מוטורולה (Motorola), סאנדיסק (Sundisk), טלסטרה (Telestra), דויטשה טלקום (Deutsche Telecom), סרגון נטוורקס (surgeon systems) וסיסקו (Cisco). לפני ימים אחדים פתחה קווליסיסטמס סניף בסינגפור, שיהווה מרכז אסטרטגי להתפתחותה במזרח אסיה. על מייסדיה נמנה היזם אריה פיינגולד, ומובילים אותה משה אגרט, לשעבר מראשי מרקורי, והמנכ"ל, ליאור קוריאט.

החברה גייסה באחרונה הון של שישה מיליון דולרים מהקרנות אוורגרין, ונצ'ר פרטנרס וג'מיני. הסכום מיועד לתגבור הפעילות שלה בשווקים חדשים ולהמרצת הפיתוח הטכנולוגי.

הסניף בסינגפור הינו השישי במספר של החברה, שפעילותה מתנהלת בישראל, ארצות הברית, אנגליה, גרמניה ודרום קוריאה, לצד רשת ענפה של שותפים מקומיים במזרח הרחוק ובאירופה.

ממלם-תים נמסר בתגובה, כי "החברה בודקת כל הזמן רכישות אטרקטיביות בעלות סינרגיה לפעילותה, ובכלל זה בתחום הבדיקות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי

    אולי כדאי שקודם ילמדו לנתח ולפתח כמו שצריך.... כדי שיהיה מה לבדוק

אירועים קרובים