סין מגיבה למק'אפי: לא תקפנו מדינות אחרות – נפלנו קורבן לחצי מיליון מתקפות קיברנטיות ב-2010

הממשל בבייג'ינג פרסם דו"ח שלפיו 493 אלף ארגונים במדינה חוו מתקפות קיברנטיות בשנה שעברה - כ-15% מתוכן מארצות הברית ● לעומת זאת, גורם ממשלתי סיני אמר ש-"בלתי אחראי לקשר את סין לדו"ח של מק'אפי", שהצביע על שרשרת של 72 מתקפות על מערכי מיחשוב של ארגונים, שמקורן ב-"גורם מדינתי" - ככל הנראה סין עצמה

סין משיבה באופן עקיף להאשמות נגדה: בדו"ח שהנפיקה סוכנות אבטחת מידע ממשלתית טוענת מדינת הענק, כי היא-היא הקורבן למתקפות קיברנטיות ברמה המדינתית – ולא המתקיף. זאת, לאחר שבאופן רשמי, סין לא הגיבה לאישומים נגדה לפיה היא עומד מאחורי שרשרת מתקפות רחבת היקף וארוכת שנים, כפי שעלו מדו"ח שפרסמה מק'אפי (McAfee) לפני ימים אחדים.

על פי הדו"ח הסיני, 493 אלף ארגונים במדינה חוו מתקפות קיברנטיות ב-2010. מקורן של 14.7%, טוענים בבייג'ינג, הוא בכתובות IP מארצות הברית, ו-8% – מהודו.

סוכנות הידיעות הסינית שינואה (Xinhua) מסרה, כי הדו"ח הופק על ידי "מכון המחקר לתיאום ולתגובה של רשתות ומחשבים בחירום", העוסק בניטור רשתות במדינה. עולה ממנו, כי רובן של ההתקפות היו סוסים טרויאניים. אלה השמידו 35 אלף עמודי ווב ופגעו ב-4,635 אתרי ממשל – יותר מ-60% מהם. מדובר בעלייה של 67.6% לעומת כמות המתקפות ב-2009.

מקור ממשלתי סיני צוטט באחד העיתונים במדינה באמרו, כי "בלתי אחראי לקשר את סין לדו"ח של מק'אפי". העובדה שענקית האבטחה פרסמה את הדו"ח שלה לפני ימים אחדים מעוררת חשד לגבי מועד הפרסום של הדו"ח הסיני.

בדו"ח של מק'אפי מתארת החברה שרשרת של 72 מתקפות קיברנטיות שנערכו על ידי "גורם מדינתי", בעיקר נגד ארגונים בארצות הברית. ענקית האבטחה לא ציינה זאת במפורש, אולם רמזה שסין היא העומדת מאחורי המתקפות.

לפי החברה, המתקפות בוצעו לאורך כחמש שנים, וכללו פריצות למערכי ה-IT של 72 ארגונים – 49 מהם בארצות הברית. בהפרש ניכר אחריה נמצאת קנדה עם פריצות לארבעה ארגונים, ולאחר מכן – דרום קוריאה, שווייץ, בריטניה וטייוואן, עם שתי פריצות לכל אחת מהן. כמו כן, רשמו מומחי ענקית האבטחה מתקפות על ארגון אחד באינדונזיה, וייטנאם, דנמרק, סינגפור, הונג קונג, גרמניה והודו.

אותו "גורם מדינתי" שמק'אפי מייחסת לו את הפריצות ביצע אותן בעזרת כלי תקיפה מרחוק, וכל אחת מהן נמשכה, על פי החוקרים, בין ימים לחודשים. הם זיהו את תחילת המתקפות ב-2006, אולם ציינו, כי ייתכן שהיו מתקפות שלא זוהו קודם לכן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים