אינטל נתבעת על ידי קבלנית בפרויקט המפעל בקריית גת על סך 47 מיליון שקלים

התובעת, חברת צ'ייס, טוענת ש-"רשלנותה של אינטל גרמה לנו לנזקים דרמטיים" ● החברה זכתה ב-2006 במכרז של אינטל לפרויקט הקמת תקרות, מערכת מתלים ומערכות סיסמיות ל-"חדרים נקיים" במפעל לייצור שבבים אלקטרוניים בקריית גת, בשווי של כ-8.5 מיליון דולרים ● אינטל מסרה בתגובה, כי היא טרם קיבלה את כתב התביעה וכי לכשיתקבל, היא תגיב עליו בבית המשפט

קבלנית בפרויקט הקמת מפעל אינטל (Intel) בקריית גת תובעת את ענקית השבבים על סך 47 מיליון שקלים בטענה ש-"רשלנותה גרמה לנו לנזקים דרמטיים".

התביעה הוגשה אתמול (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד אינטל ונגד זנדר ישראל, קבלנית הביצוע של אינטל ישראל ומנהלת הפרויקט להקמת Fab 28 בעלות של מיליארדי דולרים. בכתב התביעה כותבת חברת צ'ייס (F.H. Chase), שעוסקת בבניית "חדרים נקיים", כי זכתה ב-2006 במכרז של אינטל לפרויקט הקמת תקרות, מערכת מתלים ומערכות סיסמיות ל-"חדרים נקיים" במפעל לייצור שבבים אלקטרוניים בקריית גת, בשטח כולל של כ-20 אלף מ"ר. שווי ההסכם בין צ'ייס לאינטל וזנדר, עמד על 9.4 מיליון דולרים, ולאחר משא ומתן הוא הורד ל-8.55 מיליון.

מפעל אינטל בקריית גת, שנחנך בתחילת 2008, הוא הגדול במפעלי אינטל בישראל. הושקעו בהקמתו יותר מ-3.5 מיליארד דולרים, והוא המפעל השני בעולם שעושה שימוש  בטכנולוגיית 45 ננו-מטר של אינטל.

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין ניר סברוב ופנינית כהן ממשרד שניצר, גוטליב, סאמט ושות', טוענת צ'ייס, כי אינטל וזנדר ישראל גרמו לה לנזקים אדירים בשל ניהולו הכושל של הפרויקט. "הפרויקט נוהל על ידי אינטל בצורה רשלנית וגרם לנזק כספי אדיר", נכתב.

לטענת צ'ייס, כישלונן של אינטל וזנדר בא לידי ביטוי הן בתכנון והן בביצוע הפרויקט, "באופן שהביא לשינויים דרמטיים בתוכנית העבודה ובתכולתה, ולחריגה דרמטית בלוחות הזמנים – דבר שהסב לצ'ייס נזקים עצומים".

"למרבה הצער", כותבת החברה התובעת, "הפרויקט נוהל על ידי הנתבעות באופן בלתי מקצועי וברשלנות של ממש, שפגעו ביכולתה של צ'ייס למלא אחר התחייבויותיה בהתאם להסכם שבין הצדדים. כשלון הפרויקט בא לידי ביטוי, בין היתר, בלוח הזמנים שהתארך הרבה מעבר למתוכנן, בשל מחדלי ומעשי הנתבעות; תוכנית העבודה, אופן ביצועה וקצב התקדמות העבודות, ששונו ושובשו פעמים רבות; ותכולת העבודה המוסכמת שעל צ'ייס היה לבצע הורחבה ללא היכר. כשלים אלה הסבו לצ'ייס נזקים רבים באופן שעלויות הפרויקט התייקרו דרמטית".

"לאחר דיונים ו-ויכוחים רבים ביניהם, המחלוקות בין הצדדים הלכו והחריפו, כאשר מחד, צ'ייס עמדה על זכותה לקבל תשלום בגין כל העבודות שביצעה, ומאידך הנתבעות עשו כל שלאל ידן על מנת להתחמק מביצוע תשלום כאמור", כך על פי כתב התביעה.

עוד כתבה התובעת, כי אינטל וזנדר ביטלו את ההסכם עם צ'ייס שלא כדין ובחוסר תום לב, היא טענה בפני בית המשפט, כי הן עשו זאת "באופן מניפולטיבי, תוך התנערות מאחריות וטפילת האשמה לכישלון הפרויקט על צ'ייס, וזאת במטרה להימנע מתשלום מלא של הסכומים הגבוהים שאותם הן נותרו חייבות לצ'ייס".

על פי הנטען בתביעה, "בעוד צ'ייס, שהייתה אמונה על ביצוע העבודות, התנהלה בתום לב ובמקצועיות, ומילאה את התחייבויותיה ללא דופי, הרי שאינטל וזנדר, במעשיהן ובמחדליהן, הסבו לתובעת נזקים כספיים עצומים. על רקע הדברים, המחלוקות בין הצדדים הלכו והחריפו, כאשר מחד, צ'ייס עמדה על זכותה לקבל תשלום בגין כל העבודות שביצעה, ומאידך, אינטל עשתה כל שביכולתה על מנת להתחמק מביצוע תשלום כאמור".

צ'ייס טוענת, כי היא החליטה להגיש את התביעה לאחר שניסיונות ליישב את המחלוקות מחוץ לכותלי בית המשפט לא צלחו. יצוין, כי סכום התביעה המדויק הועמד על 46,690,344.02 שקלים, בצירוף הוצאות המשפט.

טרם הוגש כתב הגנה. מאינטל נמסר בתגובה, כי "החברה טרם קיבלה לידיה את כתב התביעה. כאשר נקבל את כתב התביעה, הוא ייבדק ונגיב בבית המשפט, כמקובל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים