גרטנר: הציפיות מחשמל סלולרי, טלוויזיה באינטרנט, ענן פרטי ופעילות תוכן מקוון – מוגזמות

דו"ח ה-Hype Cycle שהוציאה חברת המחקר את רמת הבשלות, התועלת העסקית והכיוונים העתידיים של 1,900 טכנולוגיות, כולל מדיות חברתיות, מיחשוב ענן וניידות ● על פי גרטנר, "בתחום המדיה קיימת עלייה מגמתית של ניתוח חברתי ותוכן מקוון, הענן הפרטי גבר על תחומי מיחשוב ענן כלליים יותר וטכנולוגיות ניידות ממשיכות להוות חלק בלתי נפרד מתוכניות קצרות וארוכות טווח של ארגונים רבים"

אנחנו בפנים. גרטנר

חשמל סלולרי, טלוויזיה באינטרנט, תשלום ללא מגע (NFC), שיתוף נתונים, מיחשוב ענן פרטי ופעילות תוכן מקוון (Activity streams) הן רק חלק מהטכנולוגיות שהגיעו לשיא הציפיות המוגזמות מהן – כך על פי דו"ח ה-Hype Cycle של הטכנולוגיות החדשות שפרסמה גרטנר (Gartner) בנוגע ל-2011.

דו"חות ה-Hype Cycle של גרטנר מתארים ומאפיינים את התפתחותן של טכנולוגיות חדשות, מההתלהבות המוגזמת מהן דרך ההתפכחות ועד להכרה ברלוונטיות של כל טכנולוגיה ובתפקידה בשוק או תחום מסוים. כל שלב מאופיין באמצעות שורת מדדי שוק, השקעות ופעולות חדירה. הדו"ח עוקב מדי שנה אחר התפתחות הטכנולוגיות, על מנת לספק הנחיות לגבי האימוץ שלהן על ידי ארגונים לשם מקסום השפעתן. השנה, בוחן הדו"ח את רמת הבשלות, התועלת העסקית והכיוונים העתידיים של 1,900 טכנולוגיות, כולל מדיות חברתיות, מיחשוב ענן וניידות.

הדו"ח מציין כמה מהטכנולוגיות החדשות השנה. כך, נכתב, "בתחום המדיה קיימת עלייה מגמתית של ניתוח חברתי ותוכן מקוון, כמו גם חדירה של רכישות קבוצתיות, המעידה על הערכה מצד השוק כלפי חברות סטארט-אפ מבוססות ווב 2.0". עוד מציינת גרטנר, כי "הענן הפרטי גבר על תחומי מיחשוב ענן כלליים יותר".

"טכנולוגיות ניידות ממשיכות להוות חלק בלתי נפרד מתוכניות קצרות וארוכות טווח של ארגונים רבים, והן באות לידי ביטוי בעיקר בשימוש בטאבלטים, העברות כספים ומידע, קודי QR ויישומי ניידות, וכן יישומים מבוססי מיקום", על פי הדו"ח.

עוד כותבת גרטנר, כי "טכנולוגיות בשלבי ביניים שיגיעו למימוש שיא בחמש השנים הקרובות קשורות לניראות גבוהה ולטאבלטים. תחום ה-IT יתהדר במערכות ניהול מאגר נתונים מבוססות זיכרון פנימי, ובטווח הארוך נוכל לראות כיצד תחומי ההדפסות בתלת מימד, מציאות רבודה, טלוויזיה אינטרנטית ורובוטים ניידים תופסים את מקומם ומובילים התפתחויות בעולם ה-IT".

ג'קי פאן, סגן נשיא למחקר בגרטנר, אר ש-"הדו"ח מקיף את הטכנולוגיות החמות ביותר, כאלה שנמצאות בשלב Hype Cycle גבוה או שאינן זוכות להכרה נרחבת, אולם יש יסוד להאמין כי הן בעלות פוטנציאל השפעה משמעותי". לדבריו, "ארגונים רבים משתמשים בדו"ח כחלק מהליך התכנון הטכנולוגי שלהם, ואילו ספקי הטכנולוגיות משתמשים בו על מנת לבסס הערכות לגבי תגובות שוק על מוצרים ושירותים. משקיעים כגון קרנות הון-סיכון יחפשו טכנולוגיות שנמצאות בשלבי עלייה, על מנת למקסם את ערכן באמצעות תפיסתן רגע לפני השיא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים