פרויקט להב"ה: משרד האוצר הוסיף תקנים חדשים למדריכים; הוותיקים לא יפוטרו

במסגרת הסכם שהושג בין המשרד לג'ון ברייס ואומגה, שזכו בפרויקט להפעלת המרכזים, יקבל כל אחד מ-17 מרכזי להב"ה החדשים מדריך נוסף להפעלתו ● בנוסף, האוצר אישר להגדיל את התקציב של מרכזי להב"ה החדשים ב-19%, ובכך השווה את עלות הפעלתם, שתומחרה ב-540 אלף שקלים, לזו של המרכזים הוותיקים, שעומדת על 640 אלף שקלים

משרד האוצר אישר את הגדלת מספר התקנים להעסקת מדריכים ב-17 מרכזי להב"ה החדשים, שהופרטו, כאשר בכל מרכז יועסק מדריך אחד נוסף. כתוצאה מכך, ההחלטה לפטר את המדריכים והמנהלים הוותיקים בפרויקט בטלה, והם יוכלו להמשיך לעבוד בו.

הדברים עולים מהסכם פשרה שהושג באחרונה בין משרד האוצר לבין מנהלי החברות אומגה וג'ון ברייס, הזכייניות שזכו במכרז להפעלת המרכזים ברחבי הארץ, ודיונים שנוהלו במשרד האוצר, בניהולם של השר, ד"ר יובל שטייניץ, והמנכ"ל לשעבר, חיים שני. כמו כן, הכנסת התערבה בנושא ואף התקיימה ישיבה של ועדת המדע והטכנולוגיה, בראשותו של ח"כ מאיר שטרית.

במסגרת ההסכם שהושג, אישר האוצר להגדיל את מסגרת התקציב של מרכזי להב"ה ב-19%, ובכך השווה את עלות הפעלת המרכזים החדשים, שתומחרה ב-540 אלף שקלים, לזו של המרכזים הוותיקים, שעומדת על 640 אלף שקלים. עוד הוסכם, כי 14 מרכזי להב"ה ותיקים, שקיימים מעל תשע שנים, ימשיכו לעבוד בשיטת קוסט פלוס, ועובדיהם לא יועסקו דרך אומגה או ג'ון בריס. העובדים הוותיקים, שעוררו סערה ציבורית, השתכרו ערב המכרז כ-16 שקלים לשעה, וכעת, בעקבות ההסדר, לא יהיה צורך להוריד להם את השכר.

במכתב שנשלח בשבוע שעבר מהנהלת אומגה למדריכי להב"ה, הודיעה להם אומגה על ההסכם שהושג עם האוצר להגדלת מספר המדריכים בפרויקט. כך, נכתב, כי "במסגרת ההסכם נוצרה סיטואציה המאפשרת להעניק למדריכים הוותיקים של אומגה בונוס חודשי קבוע של 1,250 שקלים ברוטו למשרה מלאה, וחצי מזה לחצי משרה".

בסוף השבוע שעבר התקיימה פגישה עם כל עובדי להב"ה ובסיומה הודיעו המנהלים, כי הם חוזרים לעבודה סדירה ומתחילים ביישום המכרז לשביעות רצון כל הצדדים.

טל הרמתי, סגן בכיר לחשבת הכללית במשרד האוצר, בירך על הפתרון שהושג ואמר, כי בסופו של דבר, אלה שייהנו ממנו, מלבד העובדים, הם תושבי הפריפריה, שיזכו לקבל תוספת כוח אדם משמעותית למרכזים שלהם.

סוף לסערה הציבוריות בפרשה

לאחר סיום המכרז להפעלת 17 מרכזי להב"ה החדשים נתקלו הזכייניות בבעיה כיצד להמשיך להעסיק את המדריכים שכבר איישו את המרכזים. כתוצאה מכך, המדריכים באותם מרכזים נאלצו לבחור האם לרדת בשכרם או להפסיק את עבודתם. מדובר ב-30 מרכזים שפועלים בעיירות פיתוח ובאזורי מצוקה בדרום ובצפון או באזורי מצוקה, ו-30 המדריכים המדוברים גויסו על ידי המדינה בטרם הסתיים המכרז. תנאי העסקתם עמדו בסתירה לתנאי המכרז, שהממשלה הכתיבה, וכתוצאה מכך פרצה סערה.

מנהלי אומגה וג'ון ברייס אמרו לאורך כל הפרשה, כי הם מעוניינים שהעובדים יועסקו במסגרתן וכי החברות שבראשם הם עומדים פועלות בהתאם לתנאי המכרז שהמדינה הכתיבה להן. הם הוסיפו, כי כל עוד משרד האוצר לא מאשר לחברות לחרוג מתנאי המרכז, הן לא יכולות להמשיך ולהעסיק את המדריכים. הם הביעו מורת רוח מההד הציבורי השלילי שהפרשה קיבלה ומשרבוב השמות של חברותיהם לפרשה ואמרו, כי נגרם להן עוול בעקבות התנהלות לא נכונה של המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים