תוכן שיווקי

מרטין קלי, יבמ: "תחרות Smart Camp היא הזדמנות לחברות הזנק ישראליות להשיג חשיפה גלובאלית"

14/08/2011 15:06

היום-יום של מרטין קלי הוא העתיד של תעשיית טכנולוגיות המידע, ואולי גם של כולנו. כמי שמנהל את סבב תחרויות Smart Camp של יבמ וכמי שנמנה על מגבשי הרעיון, נפגש קלי פעם אחר פעם עם חברות הזנק מבטיחות, המשתמשות בפלטפורמה של התחרות על מנת להציג עצמן בפני חברות השקעה, מוסדות אקדמיה, גופי שיווק ותקשורת – על מנת לבנות רשת המסייעת בהמשך התפתחותם.

גם השנה, פתחה יבמ את ההרשמה לתחרות Smart Camp בפני חברות ישראליות, על מנת לזהות ולקדם טכנולוגיות חדשות במסגרת מיזם "העולם החכם" של החברה. תוצאות התחרות הישראלית יוצגו במהלך ספטמבר – ובמקביל נערכות תחרויות במדינות נוספות סביב העולם. הזוכים בתחרויות המקומיות, יעלו לשלב הגמר, שייערך בסוף השנה.

לדברי קלי, אחת הסיבות העיקריות המושכות חברות להשתתף בתחרות של יבמ היא החשיפה הבינלאומית לה הן זוכות. יבמ מעמידה לשירות החברות המשתתפות בתחרות רשת בינלאומית של מנטורים, ובלוג של יבמ, המלווה את התחרות, זוכה ל-200 אלף קוראים. "מבחינת חברות שמעוניינות בקשרים עם יבמ, או פועלות בתחומים דוגמת תוכנה ארגונית – זו תוכנית ייחודית והזדמנות נדירה", אומר קלי. התוצאה החשובה של הזכייה הייתה בתחום גיוס המשקיעים. כך, למשל הזוכה בתחרות אשתקד, סטריט ליינס גייסה מעט אחר כך השקעת הון סיכון של 15 מיליון דולר ונחשפה בעיתון USA Today.

תחרויות Smart Camp של יבמ נערכו כבר השנה בבנגלור שבהודו, באוסטין שבטקסס, בניו יורק ובברצלונה. בהמשך השנה יגיעו התחרויות בתל אביב, איסטנבול, ריו דה ז'נירו, סין ולונדון. אם אשתקד נערכו התחרויות האלה בצפון אמריקה, אירופה וישראל – הרי השנה ממקדת יבמ את התחרויות שלה גם בשווקים צומחים.

התחרות בישראל מאורגנת על ידי היחידה לטכנולוגיות גלובאליות של יבמ, GTU, העומדת בקשר עם חברות טכנולוגיות ישראליות על מנת ליצור שיתופי פעולה, אשר יניבו פתרונות בעלי ערך מוסף המשותף לשני הצדדים. היחידה מהווה צומת קשר מרכזי בין יבמ ובין גופי היי-טק ומפתחים בישראל המעוניינים לעשות עסקים ולשתף פעולה עם יבמ העולמית. כיום מקיימת היחידה פעילות משותפת עם כ-150 חברות ישראליות ומניבה כ-1.2 מיליארד דולר בשנה של עסקאות משותפות עימן. התחרות היא חלק מ-"תוכנית היזם הגלובאלי", המספקת למיזמים טכנולוגיים צעירים תמיכה ומשאבים בתחום המוצרים, כוח האדם והמיומנות המקצועית, וקידום המכירות.

עליה במספר הפניות

קלי אומר כי השנה נרשמת עליה ברורה במספר הפניות בהשוואה לשנה שעברה. "Smart Camp מתחילה להיות מותג מוכר. אנחנו עורכים את התחרויות האלה משום שאנחנו חושבים שהן מציגות דרכים בהן אפשר להשתמש באינטרנט מעבר למסחר ורשת חברתית. אפשר לקחת את הרשת לרמת העיר, ולשיתוף מידע אלקטרוני בתחומים שונים. יש כאן הזדמנות גדולה בטווח הארוך לשימושים חדשים בטכנולוגיה".

רשימת הטיפים וההמלצות שלו לחברות המשתתפות בפרט ולחברות הזנק בכלל, היא "לחשוב כבר מהתחלה באופן בינלאומי. לחשוב איך לעבוד יחד. המיקוד העיקרי צריך להיות בזירוז היציאה לשוק. אנחנו, ביבמ, רוצים קשרים ארוכי טווח עם החברות האלה. יש לנו שפע של טכנולוגיה, ומה שמלהיב אותנו הוא הקשר עם היזמים האלה שמכירים כל אחד את השווקים שלו ומבינים את הבעיות של השווקים האלה".

ההרשמה לתחרות Smart Camp פתוחה לחברות בנות פחות מחמש שנים, שמחזור ההכנסות שלהן בשנה האחרונה עמד על פחות מיליון דולר. תחומי העיסוק של החברות האלה צריכים להשתלב עם רעיון העולם החכם של יבמ – המשלב מכשור, קישור ותבונה חדשה הנולדת כתוצאה מתהליכים של איסוף נתונים ממקורות שונים, קישורם ושילובם.

חזון העולם החכם של יבמ משלב חיישנים, עמדות מידע לשימוש עצמי, מכשירים רפואיים, סביבת Web ועוד. איחוד הנתונים המתקבלים ממגוון מקורות כאלה לאורך תהליך עסקי, במסגרת ארגון או כשרשרת ערך שלמה יכול להתבסס גם על ארכיטקטורה פתוחה, אותה מקדמת יבמ. תוצאות העיבוד החכם של הנתונים צריכות להוליד שינוי בחוויית משתמש הקצה, או בסביבה האקולוגית כולה במסגרתה פועל היישום. הדוגמאות הטובות ביותר בהקשר הזה יהיו כאלה המשלבות בינה המאפשרת להן לפעול בזמן אמת ולהציע תובנות או תחזיות לגבי העתיד.
אשתקד, השתתפו בתחרות חברות הזנק העוסקות בניהול חכם של צריכת הזרם בבתי מגורים ומשרדים, תחנות חשמל וירטואליות, ייעוץ בזמן אמת בעמידה מול המדף בסופרמרקט בקניית מזון בריא יותר באמצעות מכשירי דור רביעי, מערכת לניהול אתרעות להמונים בשעת חירום וניהול חכם של תחבורה ציבורית.
.
כך למשל, הזוכה בתחרות הישראלית אשתקד, חברת פנורמיק פאואר (Panoramic Power), משלבת חיישנים אלחוטיים זולים ותוכנה המוצעת כשירות (SaaS), על מנת לנטר בזמן אמת את צריכת החשמל בבתי מגורים ומשרדים – בדרך לחיסכון של 15%-20% בצריכת האנרגיה.

יצויין כי תוכנית הסיוע של יבמ לחברות הזנק בישראל, נועדה לעודד ולסייע לדור הבא של החברות למצות את ההזדמנויות העסקיות בתחומי תעשייה שונים הצומחים במהירות כגון: אנרגיה, מים, שירותי בריאות, תקשורת וממשל.

אירועים קרובים