בעקבות הביקורת: לינקדאין ביטלה את השילוב של תמונות משתמשים בפרסומות

ברשת החברתית שינו את שיטת הפרסום בעקבות התנגדות של משתמשים שתמונותיהם שולבו בפרסומות המוצגות בה ● ריאן רוזלנסקי, מנהל מוצר בלינקדאין, כתב בבלוג, כי היה על החברה להבהיר מראש את כוונותיה בצורה מפורשת יותר

שחקו אותה בלינקדאין.

לינקדאין (LinkedIn) החליטה להפסיק לשלב תמונות של משתמשים בפרסומות, בתגובה לביקורות שהועלו כלפיה. ריאן רוזלנסקי, מנהל מוצר ברשת החברתית בעלת האופי העסקי, כתב בהודעה שפורסמה בסוף השבוע בבלוג, כי היה על החברה להבהיר מראש את כוונותיה בצורה מפורשת יותר, והודה שחלק מהמשתמשים הביעו תרעומת על שילוב שמותיהם ותמונותיהם בפרסומות המוצגות בה.

"אף על פי שבדרך כלל, המשתמשים שמחים שפעולות או המלצות שלהם יוצגו לציבור המשתמשים באינטרנט, הרי שחלקם אינם מעוניינים ששמותיהם ותמונותיהם יקושרו לפעולות אלה בפרסומות המוצגות ברשת", כתב רוזלנסקי. משום כך, לא יופיעו מעתה בפרסומות תמונות של משתמשים, אלא רק קישור שמוביל לרשימה של חברים שהביעו עניין בשירותים או במוצרים שמתפרסמים.

התקרית ממחישה פעם נוספת את המתח השורר בין תקשורת כנה לבין רצון ברווחים מסחריים ברשתות החברתיות. בחברת האבטחה Sophos טוענים, כי על לינקדאין לקבוע כברירת מחדל שהמשתמשים לא ישולבו בפרסומות, אלא רק כאלה שיגדירו במפורש, כי הם מעוניינים בכך. יצוין שחברות אינטרנט מתנגדות בדרך כלל לשיטה זו, משום שמרבית המשתמשים לא טורחים כלל לשנות הגדרות.

"אפשרות שפוגעת בפרטיות ומהווה ניצול לרעה של רצון טוב צריכה להיות חסומה כברירת מחדל", כתב פול דקלין, מנהל טכנולוגיה בחטיבה של Sophos למזרח אסיה, בהודעה שפרסם בבלוג. לדבריו, "בדומה לאופן שבו פועלת לעתים פייסבוק (Facebook), הפעילה לינקדאין את האפשרות, בתקווה שהעניין יעבור בשקט".

רוזלנסקי הוסיף, כי "האמון מצד המשתמשים הוא יסוד חשוב בפלטפורמה שעליה נסמכת לינקדאין". הוא פנה למשתמשים ברשת החברתית וכתב, כי "אנחנו ממשיכים להשקיע מאמצים רבים כדי לזכות באמונכם ולשמור עליו, על מנת להציע את החוויה המועילה והרלוונטית ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים