דו"ח: בינג יעיל יותר מגוגל

הסבירות שאתר מבוקש יימצא בעקבות חיפוש בבינג גבוהה יותר מאשר בעקבות חיפוש בגוגל, קובעת חברת המחקר האמריקנית Experian Hitwise ● לפי הנתונים, שיעור ההצלחה בחיפוש בבינג בארצות הברית בחודש יולי עמד על כ-80%, לעומת 67.5% של גוגל ● עם זאת, היקף תעבורת הנתונים במנוע בינג עדיין נמוך בהרבה ועמד ביולי על כ-13% לעומת כ-66% של גוגל

גוגל (Google) אמנם שולטת בנתח הארי של שוק החיפוש, אך שאילתות שמתבצעות במנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט (Microsoft), מובילות את המשתמשים ליעד המבוקש בשיעור גבוה יותר – כך עולה מנתונים שפרסמה חברת המחקר האמריקנית Experian Hitwise.

מהנתונים עולה, כי שיעור ההצלחה בחיפוש במנוע בינג בארצות הברית בחודש יולי השנה, עמד על 80.04%. זאת, בהשוואה לשיעור הצלחה של 67.56% בלבד בחיפוש בגוגל. הגדרת "שיעור ההצלחה" נקבעת על ידי חברת המחקר כאחוז השאילתות שהובילו לביקור באתר אינטרנט. שיעור ההצלחה באתרי יאהו! (!Yahoo), שבהם פועל מנוע החיפוש בינג – לפי הסכם עם מיקרוסופט, היה גבוה עוד יותר ועמד על 81.36%.

לפי המומחים של Experian Hitwise, לשתי החברות נותר עוד מקום רב לשיפור מבחינת הדיוק של תוצאות החיפוש. לדבריהם, שיעור החיפושים שלא הסתיימו בהצלחה מדגיש את ההזדמנות, הן של חברות החיפוש והן של המשווקים, לבחון מחדש את דפי התוצאות, על מנת להבטיח שהמשתמשים ימצאו מידע רלוונטי.

גם המשתמשים יכולים לשפר את האופן שבו הם משתמשים במנועי החיפוש. מהנתונים שפורסמו עולה, כי ב-25.32% מהמקרים נעשה שימוש במילת מפתח אחת בלבד, ב-24.09% מהמקרים בשתי מילים, ו-19.49% השתמשו בשלוש מילות מפתח.

מבחינתה של מיקרוסופט, המשוועת להכנסות מפרסום בתוצאות החיפוש, אלה חדשות טובות. הן ממחישות למפרסמים שפרסום בבינג מניב שיעור גבוה יותר של לחיצות מצד המשתמשים. במיקרוסופט נקטו במספר אמצעים על מנת להבטיח שהפרסום בבינג יהיה יעיל יותר, ובין היתר, הם מציעים כלים להזמנה ישירה של טיסות או מופעי בידור בלחיצות ספורות, לפי תוצאות חיפוש של מילות מפתח מסוימות (דוגמת "בתי מלון בסן פרנסיסקו"). בנוסף, מציעה מיקרוסופט במנוע החיפוש עדכונים בזמן אמת מרשת פייסבוק (Facebook).

גם אם היעילות של החיפוש במנוע בינג אכן גבוהה יותר, הרי שהיקף התעבורה במנוע החיפוש של מיקרוסופט עדיין נמוך בהרבה. ביולי ירד הנתח של גוגל ב-2% בהשוואה לחודש הקודם והגיע ל-66.05%. הנתח של בינג ירד בשיעור זהה והגיע ל-12.98% בלבד.

אירועים קרובים