הראל תבצע פרויקט וירטואליזציה והקמת ענן פרטי במכללת תל-חי; ההיקף: חצי מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט תוטמענה מערכות של VMware ונט-אפ ויוקם אתר גיבוי למכללה ● השלב הראשון של הפרויקט החל ביוני ויימשך עד סוף 2011, ובמסגרתו יעברו כ-40% מהשרתים לסביבת הענן, ביניהם שרתי האקסצ'יינג' ● עם השלמת שני השלבים הנוספים בפרויקט, בסוף 2012, כ-90% מהשרתים יעברו לענן הפרטי ● הסביבה החדשה צפויה לשרת כ-5,000 משתמשים במכללה

הראל טכנולוגיות מידע החלה בפרויקט וירטואליזציה במכללת תל-חי, במסגרתו תוקם גם סביבת מיחשוב ענן פרטי. הפרויקט, שהחל ביוני, מתוכנן להיערך בשלושה שלבים ולהימשך עד סוף שנת 2012. במסגרת העבודות, תוטמענה מערכות של VMware ונט-אפ (NetApp), ויועברו לסביבה וירטואלית רוב השרתים של המכללה. בנוסף, יוקם אתר גיבוי לשעת חירום, הזהה לאתר הייצור. היקפו הכספי של הפרויקט, שיבוצע על ידי הראל ואנשי ה-IT של המכללה, נאמד בכחצי מיליון שקלים.

בשלב הראשון, שעתיד להסתיים בסוף 2011, יועברו כ-40% מהשרתים לסביבת הענן, ביניהם שרתי האקסצ'יינג' (Exchange). בשלב השני, שיחל בתחילת 2012 ויימשך עד אמצע השנה, צפויים לעבור 20% נוספים. בשלב השלישי, שייצא לדרך מיד אחריו ויימשך עד סוף 2012, יועברו 90% מהשרתים של מכללת תל-חי לסביבת הענן הפרטי.

מכללה תל-חי מאגדת בתוכה מספר מוקדים, ביניהם המכללה האקדמית, המכללה הטכנולוגית, מעבדות מחקר, בית ספר למכינות, בית ספר למחוננים, מכון לאומנויות, לימודי חוץ ועוד. סביבת הענן תשרת את כלל המוקדים הללו, ותשרת בסך הכל כ-5,000 משתמשים במכללה, בכל הרמות – מערכות המידע, שירותים ואחסון.

לדברי מיקי כהן-קלף, מנמ"ר מכללת תל-חי, "כשנכנסתי לתפקיד לפני כשנה, מצאתי סביבה מעט מיושנת – הן ברמת השרתים והן ברמת המערכות. במסגרת הרצון לשדרג את הטכנולוגיות, הבנתי שצריך להסתכל גם קדימה ולשלב אתר גיבוי ומערכת DRP – שלא היו קיימים. סביבת הענן הפרטי תיתן מענה להתפתחות המכללה לשנים הקרובות ולהתמודדות עם כמות סטודנטים שהולכת וגדלה משנה לשנה. המערכת גמישה לשינויים ונשלטת מרחוק.

בנוסף ליישור קו הטכנולוגי, ציין כהן-קלף, "יצר הפרויקט גם התלהבות גדולה בקרב אנשי ה-IT של המכללה, שמצפים כי הסביבה החדשה תחבר אותם לטכנולוגיה ותפשט להם את העבודה. היה אמנם צורך בשכנוע קל, אבל בהנהלה הבינו שכדי לעבוד בצורה יעילה יותר, וכדי לשפר את טכנולוגיות ההוראה – יש צורך בפרויקט הזה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים