עסקת גוגל-מוטורולה: לפעמים חלומות מתגשמים

לסנג'אי ג'ה היה חלום: למכור את עסקי הסלולר של מוטורולה, שדשדשה מרבעון לרבעון ונראה היה שהיא מתקרבת לפי תהום ● כמו רץ ותיק למרחקים ארוכים, הכין ג'ה את הקרקע לרכישת הענק: פיטר, צמצם, מכר נכסים וגם הימר על הסוס הנכון – אנדרואיד ● היום, ביום שמחתך, צריכים בעלי המניות של מוטורולה להוריד בפניך את הכובע ולהודות לאל הטוב על אורך נשימתך ונחישותך

אחרי כמה שנים של ריצת מרתון עיקשת, לוחמנית וממוקדת מטרה, התגשם לו היום (ב') סוף-סוף החלום הרטוב של סנג'אי ג'ה למכור את עסקי הסלולר של מוטורולה (Motorola). מרגע שהובא לחברה השוקעת והצטרף אליה כמנכ"ל משותף, היה ברור שמטרתו היא אחת – להשיג את הערך הגבוה ביותר לבעלי המניות תמורת החברה.

מוטורולה, שהייתה פעם בפסגת העולם עם מכשיר ה-Razor שלה – זה שהחל את מירוץ "המכשיר הדק ביותר בעולם", הגיעה תוך זמן קצר לפי תהום. כידוע בעולם העסקים, הפסגה היא מקום צפוף מאוד – ותמיד ינסו לבעוט אותך ממנה. זה בדיוק מה שקרה למוטורולה – היא נבעטה מהפסגה על ידי סמסונג (Samsung) ואפל (Apple), והחלה להידרדר במדרון חלקלק.

אבל אז הגיע סנג'אי ג'ה, וכמו רץ ותיק למרחקים ארוכים, הוא הכין את הקרקע לרכישת הענק: פיטר, צמצם, מכר נכסים וגם הימר על הסוס הנכון – אנדרואיד (Android) של גוגל (Google). זאת, נזכיר, אחרי שהצהיר גם על מחויבות לחלונות פון (Windows Phone) של מיקרוסופט (Microsoft), אבל הבין מהר מאוד שמדובר ב-"סוס צולע".

בחלוף כמה שנים, לאחר שהשתמש במשאבים של חברת הענק, החל ג'ה לראות פירות במאמציו: מכשירי החברה החלו לתפוס כותרות שוב, והמשתמשים חזרו לתת בה אמון ולרכוש את מרכולתה. כשהרגיש שהוא עומד על רגליו, הפריד המנכ"ל את עסקי הסלולר מן העסקים האחרים של מוטורולה, וכך קמה לה מוטורולה מובילטי (Motorola Mobility), שהצליחה אפילו להרוויח כמה גרושים פה ושם. בינתיים, חיכה ג'ה להזדמנות להגיש אותה על מגש של כסף לכל המרבה במחיר.

על כן, נראה שהעסקה הזאת התבשלה די הרבה זמן – אולי אפילו מיד לאחר כישלון מכשיר הסלולר הממותג של גוגל. כשענקית האינטרנט הבינה שהיא לא יכולה "להרים" יצרנית סלולר בכוחות עצמה, היא ודאי החלה לחפש לעצמה מינוף סלולרי שיכניס אותה למגרש של הגדולים. מוטורולה, כך נראה, הייתה בשבילה בדיוק כמו מכסה לסיר. במאמר מוסגר נציין, שייתכן שגוגל ניסתה גם את נוקיה (Nokia), אבל סביר להניח שהיהירות הפינית ומנכ"ל שבא ממיקרוסופט לא אפשרו עסקה כזאת.

שיחקת אותה, סנג'אי ג'ה. מגיע לך בונוס שמן. בעלי המניות צריכים להוריד בפניך את הכובע ולהודות לאל הטוב על אורך נשימתך ונחישותך. מי שרכש את החברה שניהלת היא אחת החברות העשירות והמצליחות בעולם, שמביאה עמה כיסים עמוקים-עמוקים, מוטיבציה לנצח ורוח צעירה – מה שיסייע אולי להצעיר קצת את החברה שנחשבת לקצת, איך לומר, "זקנה" בהתנהלותה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים