אמיר טטלבאום, יועץ סייבר: "למתקפות קיברנטיות תהיה השפעה משמעותית יותר מאשר לירי טילים"

מתקפת סייבר יכולה לגרום לשיבוש בתשתיות שהעורף מסתמך עליהן והיעדרן יורגש מאוד אם וכאשר ייפגעו במסגרת אותה מתקפה, אמר טטלבאום, יועץ סייבר, ממקימי חברת סייבריה ועוסק בפיתוח וחקר שיטות לוחמה ● הוא הוסיף, כי "השוק מחפש כיום פתרונות ממוקדים לניטור רשתות כהגנה מפני מתקפות סייבר" ● כדי להתמודד עם המצב, טטלבאום ממליץ להקים גוף על בתחום הסייבר ולערב בנושא את התעשייה האזרחית

"למתקפות סייבר תהיה השפעה משמעותית יותר מאשר לירי טילים", כך אמר אמיר טטלבאום, יועץ סיייבר, בשיחה עם אנשים ומחשבים. לדבריו, "השוק מחפש כיום פתרונות ממוקדים לניטור רשת כהגנה מפני מתקפות סייבר. זאת, בניגוד לתפיסה המקובלת באבטחת מידע, שלפיה ניטור הרשת מטפל ב-99% מהאיומים. כולם מבינים כיום שאותו אחוז בודד שנשאר הוא האיום האמיתי בתחום מתקפות הסייבר".

טטלבאום הוא מומחה ומרצה ללוחמת מידע. הוא ייסד את חברת סייבריה, בעל ניסיון רב בתחומי הסייבר – ההתקפי וההגנתי – ועוסק בפיתוח וחקר שיטות לוחמה. טטלבאום ישתתף בכנס GovSec2011 של אנשים ומחשבים, וירצה במסגרתו על התולעת סטוקסנט (Stuxnet) ועל מה שמאחוריה.

הוא ציין, כי מתקפת סייבר יכולה לגרום לשיבוש בתשתיות שהעורף מסתמך עליהן והיעדרן יורגש מאוד אם וכאשר ייפגעו במסגרת אותה מתקפה. "תשתיות כגון חשמל, מים, טלפוניה וסלולר נתפסות כיום כמצרכים בסיסיים, וקשה לדמיין מצב שבו הן לא יתפקדו כראוי", אמר טטבלאום. "מעבר לכך, פגיעה בתשתית החשמל עלולה לגרום למצב שבו חדרים אטומים שמבוססים על משאבות ופילטרים לא יוכלו למלא את ייעודם. על כן, קיים כאן אפקט העצמה לתקיפה פיזית".

בתשובה לשאלה מהם המרכיבים החשובים ביותר שעל ישראל לבנות במועד כדי להתמודד עם מלחמת סייבר עתידית אמר טטלבאום, כי "ראשית, חשוב להקים גוף על בתחום הסייבר, מכיוון שכיום קיימים מספר רב של גופים הפועלים ברבדים שונים. לעתים, יד שמאל אינה מכירה את יד ימין, שלא לדבר על העדר שיתוף פעולה ביניהן. בנוסף, ישנה חשיבות רבה לערב בעניין את התעשייה האזרחית, כי על מנת להישאר רלוונטיים, יש צורך במסה קריטית של ידיים פועלות".

מתעניינים ב-IT ממשלתי? הירשמו לכנס GovSec2011 של אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים