דיווחים: גם מיקרוסופט שקלה לרכוש את מוטורולה מוביליטי

גוגל ביצעה את העסקה משום שחששה שרכישת מוטורולה מוביליטי על ידי מיקרוסופט תגדיל עוד יותר את מערך הפטנטים שלה ותקשה על גוגל להוסיף ולקדם את מערכת אנדרואיד – כך על פי אתר GigaOm ● מוטורולה מצידה העדיפה לחבור לגוגל משום שמיקרוסופט התעניינה בעיקר בפטנטים של מוטורולה מוביליטי ולא בפעילות הייצור של מכשירי הטלפון

מדיווחים שפורסמו עולה, כי גוגל (Google) לא הייתה היחידה ששקלה לרכוש את מוטורולה מוביליטי (Motorola Mobility). על פי אתר GigaOm, חברות רבות, בהן מיקרוסופט (Microsoft), הביעו עניין ברכישת החברה, אולם לבסוף עשתה זאת גוגל, בסכום של 12.5 מיליארד דולרים.

מהדיווח עולה, כי השיקול העיקרי שהכריע לבסוף לטובת העסקה היה החשש של גוגל שרכישת מוטורולה מוביליטי על ידי מיקרוסופט תגדיל עוד יותר את מערך הפטנטים של ענקית התוכנה, הגדול ממילא, ותקשה על גוגל להוסיף ולקדם את מערכת אנדרואיד (Android). זו גם הסיבה לכך שגוגל הסכימה לשלם פרמיה של יותר מ-60% על מניות מוטורולה מוביליטי, ששערן צנח בהדרגה בחודשים האחרונים.

מוטורולה מצידה העדיפה לחבור לגוגל משום שמיקרוסופט התעניינה בעיקר בפטנטים של מוטורולה מוביליטי ולא בפעילות הייצור של מכשירי הטלפון.

על פי GigaOm, המשא ומתן החל לפני כחמישה שבועות ונוהל בעיקר בדרג של המנכ"לים: לארי פייג' מגוגל וסנג'יי ג'ה ממוטורולה.

דוברת מיקרוסופט סירבה למסור תגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים