אמזון השיקה שירותי מיחשוב ענן עבור הממשל האמריקני

שירותי AWS GovCloud יעמדו בדרישות המחמירות של סוכנויות הממשל ויכללו, בין השאר, שירותי איחסון, תשתיות וניהול ● חלק מהם יהיו זמינים כבר מההשקה, וחלקם - רק במועד מאוחר יותר ● בכך מצטרפת אמזון לחברות כמו מיקרוסופט וגוגל, שהתאימו גם הן את שירותי הענן שהן מציעות לדרישות הקפדניות של הממשל

מנהלים את הבית. אמזון

אמזון (Amazon) השיקה אתמול (ג') שירותי מיחשוב ענן שמיועדים במיוחד לממשל האמריקני ולחברות שמספקות לממשל שירותים בקבלנות. בכך, הצטרפה אמזון לרשימה מכובדת שכוללת, בין השאר, את מיקרוסופט (Microsoft) וגוגל (Google), שהתאימו את שירותי הענן שהן מציעות לדרישות הקפדניות של הממשל האמריקני.

על פי אמזון, עומדים השירותים החדשים, שמכונים AWS GovCloud  (ר"ת Amazon Web Services), בדרישות המחמירות של הממשל שכוללות, בין השאר, הגדרות של רמות האבטחה השונות המפורטות בחוק Federal Information Security Management Act. בנוסף, הם עומדים בתקן ההצפנה FIPS 140-2. עוד הודיעה החברה, כי שירותי הענן עומדים בהגבלות הגישה החלות על יצוא נתונים בהתאם לדרישות ITAR (ר"ת International Traffic in Arms Regulations).

השרתים שבהם פועלים שירותי הענן של אמזון נמצאים פיזית בחוף המערבי של ארצות הברית, ובכך נותנת החברה מענה ללקוחות שחוששים להוציא את הנתונים מחוץ לגבולות ארצות הברית. סביר להניח שהשירותים החדשים יגבירו את אימוץ הענן על ידי גורמי ממשל שונים.

"במסגרת ההעברה של עומסי עבודה לענן אנחנו מעריכים, כי נעשה שימוש בשירותי ענן שעומדים בדרישות ITAR, דוגמת שירותי AWS GovCloud החדשים", אמר תומס סודסטרום, מנהל הטכנולוגיה הראשי של המעבדות להינע סילוני של נאס"א (NASA).

"לקוחותינו מקרב גורמי הממשל נדרשים לעמוד בתקנות מחמירות, נוכח העיסוק שלהם במידע רגיש, דוגמת נתונים שקשורים להגנה", כתב מנהל הטכנולוגיה הראשי של אמזון בהודעה שפרסם בבלוג. "שירותי GovCloud  מסייעים לסוכנויות של הממשל האמריקני ולחברות שמספקות שירותים בקבלנות, להעביר עומסי עבודה נוספים לענן, תוך עמידה בדרישות הספציפיות של הממשל האמריקני", הוסיף.

חלק משירותי AWS GovCloud  של אמזון יהיו זמינים כבר מההשקה, וחלקם – רק במועד מאוחר יותר. השירותים שיהיו זמינים כבר ממועד ההשקה הם שירותי התשתיות EC2 (ר"ת Elastic Compute Cloud), שירותי האיחסון S3 (ר"ת Simple Storage Service), שירותי Elastic Block Store ,Amazon Virtual Private Cloud ו-Identity and Access Management, וכן שירות הניטור CloudWatch.

אמזון מציעה את שירותי AWS GovCloud בתשלום לפי הצריכה בפועל או בהסכמים שנחתמים מראש לשנה או למספר שנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים