ווים קוקרטס, אורקל: "מרבית הארגונים בוול-סטריט מבוססי לינוקס, והם יודעים מה הם עושים"

הארגונים בוול-סטריט משתמשים בלינוקס, "כי הם צריכים יכולת גידול מתמדת של ה-IT לצד יכולת גבוהה של עיבוד נתונים, עם ביצועי מיחשוב המטפלים בזמן אמת בתהליכים רבים - ובו זמנית", אמר קוקרטס, סגן נשיא בכיר ללינוקס ולווירטואליזציה באורקל העולמית ● לדבריו, "להתעלם מקיומה של לינוקס זה בפירוש סיכון טכנולוגי; היא כאן כדי להישאר"

"מרבית מערכי ה-IT הארגוניים של החברות בוול-סטריט הם מבוססי לינוקס (Linux). המנמ"רים שלהם יודעים מה הם עושים, כי הם צריכים יכולת גידול מתמדת של ה-IT לצד יכולת גבוהה של עיבוד נתונים, עם ביצועי מיחשוב המטפלים בזמן אמת בתהליכים רבים – ובו זמנית", כך אמר ווים קוקרטס, סגן נשיא בכיר ללינוקס ולווירטואליזציה באורקל (Oracle) העולמית.

קוקרטס דיבר ביומו הראשון של LinuxCon, כנס הלינוקס הגדול בעולם, שנפתח אתמול (ד') בוונקובר שבקנדה. בכנס משתתפים אלפי מומחים מקהילת הקוד הפתוח, מפתחים, מנהלים, משתמשי קצה, מומחים טכנולוגיים וספקים, והוא עומד בסימן חגיגות 20 שנים להולדת מערכת ההפעלה מבוססת הקוד הפתוח.

הוא תיאר בדבריו את ההתפתחות הטכנולוגית של עולם הקוד הפתוח, וציין כמה אבני דרך, ביניהן 1998 – השנה שבה אורקל החלה להשתמש בטכנולוגיה כמערכת הפעלה למוצריה – ו-2002, שבה היא החלה לספק תמיכה למוצרים מבוססי לינוקס. "כשהתחלנו בכך, היו בתעשייה מי שלעגו לנו או השתאו. כיום הדבר כבר מובן", אמר.

קוקרטס התייחס לרכישת סאן (Sun) על ידי אורקל ואמר, כי במהלך ביצוע הרכישה, "אוהדי סאן בתעשייה אמרו עלינו שאנחנו נהרוג את מערכת ההפעלה סולאריס (Solaris), ואילו מנגד, קהילת הקוד הפתוח השמיצה אותנו מהחשש שנהרוג את לינוקס. אני שמח לבשר לשתי הקהילות שהן טועות. עם כל הכבוד ללינוקס, סולאריס היא מערכת הפעלה טובה. אנחנו אוהבים את שתיהן ונמשיך לפתח אותן".

"בתמיכה בלינוקס, אנחנו מספקים ללקוחות פתרונות ארגוניים בעלויות נמוכות יותר", הוסיף. הוא הסביר, כי הופעתה של הטכנולוגיה הייתה מחויבת המציאות, והיא נולדה על רקע מצוקתם של המנמ"רים, שנאלצו לבחור בין מערכות מבוססות יוניקס (Unix) או מיקרוסופט (Microsoft). לדבריו, "לכל אחת משתי אלה היו ויש חסרונות טכנולוגיים וכלכליים כאחד".

"אורקל מחויבת ללינוקס"

לדברי קוקרטס, יש כמה נתונים שממחישים את מחויבותה של אורקל ללינוקס: "על פי גרטנר (Gartner), בסיסי הנתונים שלנו העובדים בסביבת לינוקס נמצאים במקום הראשון, עם נתח שוק של 75.8%. יותר מ-40% מאשכולות היישומים (Oracle Real Application Cluster) שלנו מוטמעים על גבי לינוקס ויותר מ-30% ממערכות ה-ERP שלנו עובדות בארגונים על גבי לינוקס".

"למעלה מ-20 אלף ממפתחי החברה נעזרים בלינוקס של אורקל לפיתוח שלל מוצריה – בסיס הנתונים, תווכת הפיוז'ן ומערכות ה-ERP", ציין קוקרטס. "ה-IT העולמי שלנו מריץ על גבי הלינוקס שלנו יותר מ-42 אלף שרתים, ותומך ב-84 אלף משתמשים פנימיים וביותר מארבעה מיליון משתמשים חיצוניים".

"אורקל מחויבת ללינוקס", הוסיף. "יותר מ-6,000 ארגוני ענק מסתייעים בשירות התמיכה שלנו ללינוקס. מאז שחרור הגרסה הראשונה של בסיס הנתונים הרלציוני שלנו על גבי לינוקס, שנעשתה לפני יותר מעשור, יש לנו היסטוריה ארוכה של מחויבות למערכת הזו, תמיכה בקהילה, שחרור שורות קוד וסיוע טכני. אנחנו מאמינים שלינוקס יכולה לסייע לארגונים להפחית עלויות תחזוקה ולהביא לעלות בעלות כוללת (TCO) נמוכה יותר של מערכי המיחשוב הארגוניים".

קוקרטס תיאר את מבחני הביצועים (Benchmark) שנעשים בעולם המיחשוב. הוא ציין, כי המדידה נעשית בשתי דרכים: בחינה של הביצועים ביחס לפרק זמן (שנייה או דקה) והשוואת מחיר. לדבריו, מבחני הביצועים לא היו נהוגים בעולם הלינוקס, ורק בשלוש השנים האחרונות הם תפסו מקום של כבוד, כמו בשדות ה-IT האחרים, שם מקובל לעשות זאת באופן נרחב. כדוגמה למוצרי החברה המפותחים על בסיס לינוקס ציין קוקרטס את מכונת בסיס הנתונים אקסהדטה (Exadata). הוא אמר, כי המוצר, בגרסתו החדשה, "כולל בסיסי נתונים, מערכת הפעלה לינוקס, איחסון וציוד תקשורת, כשלצידם תוכנה המתזמרת את כל אלה ומשפרת את יכולת עיבוד הנתונים וביצועי המערכות".

קצב המכירות של אקסהדטה הוא, לדברי קוקרטס, המהיר ביותר מבין כל מוצרי החברה בכל שנות קיומה. הוא תיאר כיצד מכונת בסיסי הנתונים עברה מבחני ביצועים במעבדות החברה למשך חצי שנה. בין השאר, ציין, הדבר הוביל להגדלת הביצועים וליותר מהירות שלהם, לצד גילוי יותר מ-300 באגים שתוקנו במקום.

"המטרה היא להפוך את לינוקס, ככל האפשר, לקופסה הניתנת להטמעה מיידית", אמר קוקרטס. "כך ניתן להשיג שיפור ביצועים מרבי בסביבת המיחשוב הארגונית".

"לינוקס היא טכנולוגיה שהייתה חייבת להופיע, וכיום היא כבר עברה את מבחני הקבלה מצד המשתמשים", סיכם. "להתעלם מקיומה זה בפירוש סיכון טכנולוגי. לינוקס כאן, והיא פה כדי להישאר. היא גדלה ללא הרף ומחלחלת וחודרת לתוך סביבות קריטיות עסקית בארגונים".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לקנדה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים