מיקרוסופט: מערכות לינוקס לא מסכנות אותנו בשוק מערכות ההפעלה למחשבים שולחניים

בתצהיר שכתבה לרשות האמריקנית לניירות ערך מחקה הענקית מרדמונד את לינוקס מהסעיף שמציג את המתחרות שלה בתחום מערכות ההפעלה למגזר הצרכני, והשאירה בו, כחברות מתחרות, רק את אפל ואת גוגל ● "מערכת ההפעלה חלונות עומדת בפני תחרות מצד מספר מוצרי תוכנה מסחרית שמוצעות בידי חברות מבוססות, ובעיקר אפל וגוגל", כתבה ענקית התוכנה ● עם זאת, יש לציין שמדובר בשינוי הערכה בתחום הצרכני בלבד

מערכות הפעלה המבוססות על לינוקס (Linux) כבר לא מסכנות את היכולת של מיקרוסופט (Microsoft) למכור את חלונות (Windows) בגרסתה השולחנית – כך לפחות מעריכים במיקרוסופט עצמה. מדובר בשינוי בהערכות של הענקית מרדמונד מלפני שנה ויותר. זאת, לאחר שבמשך תקופה מסוימת, בעיקר במקביל למכירות השיא של מחשבי ה-Netbook, נראה היה שההפצות השונות של לינוקס, ובעיקר אובונטו (Ubuntu), ממצבות את עצמן כחלופה ממשית לחלונות.

השינוי בהערכות של מיקרוסופט בא לידי ביטוי בתצהיר שהגישה החברה לרשות האמריקנית לניירות ערך. ווס מילר, סמנכ"ל בחברת Directions on Microsoft, חשף בציוץ שפרסם בטוויטר (Twitter), כי החברה מחקה את לינוקס מהסעיף שמציג את המתחרות שלה בתחום מערכות ההפעלה למגזר הצרכני. היא השאירה בתמונה, כחברות מתחרות, את אפל (Apple) ואת גוגל (Google) בלבד. במקום שבו הוזכרה לינוקס בתצהיר שנתנה בשנה שעברה כתבה מיקרוסופט, כי "מערכת ההפעלה חלונות עומדת בפני תחרות מצד מספר מוצרי תוכנה מסחרית שמוצעות בידי חברות מבוססות, ובעיקר אפל וגוגל".

עם זאת, יש לציין שמדובר בשינוי הערכה בתחום הצרכני בלבד. בתחום מערכות ההפעלה לשרתים ומערכות הפעלה משובצות, מיקרוסופט עודנה מעריכה שיש לה תחרות אמיתית עם מערכות המבוססות על לינוקס. "כמעט כל יצרניות המחשבים מציעות חומרת שרתים עבור מערכת ההפעלה לינוקס ורבות תורמות לפיתוחה", כתבה הענקית מרדמונד בתצהיר. "העמדה התחרותית של לינוקס נהנית גם מהעובדה שהרבה יצרניות תוכנה מסחריות ולא מסחריות מפיקות מספר גדול של יישומים תואמים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים