מדינה בגרמניה אסרה על השימוש בכפתור ה-"לייק" של פייסבוק

"מי שמבקרים באתר פייסבוק, או משתמשים בתוספים של הרשת החברתית, צריכים לקחת בחשבון שהחברה תעקוב אחריהם במשך שנתיים", קבע המרכז העצמאי לשמירה על הפרטיות במדינת שלזוויג-הולשטיין ● על מי שיתעלמו מההוראה החדשה ניתן להטיל קנס בסכום של עד 50,000 יורו

הרשויות במדינת שלזוויג-הולשטיין שבגרמניה הורו למשרדי הממשלה של המדינה להסיר מאתרי האינטרנט שלהם את כפתור "לייק" של פייסבוק (Facebook) ולסגור את דפי "האוהדים" שלהם ברשת החברתית הפופולרית. זאת, לאחר שהמרכז העצמאי לשמירה על הפרטיות במדינה קבע, כי המידע שנאסף על ההעדפות של המשתמשים בגרמניה, ועל פעילויות נוספות שלהם, נשלח לשרתים בארצות הברית ומשמש שם ליצירת פרופילים – והדבר אסור על פי חוקי הפרטיות של גרמניה.

על פי ההודעה שפרסם המרכז, "מי שמבקרים באתר פייסבוק, או משתמשים בתוספים של הרשת החברתית, צריכים לקחת בחשבון שהחברה תעקוב אחריהם במשך שנתיים". על מי שיתעלמו מההוראה החדשה ניתן להטיל קנס בסכום של עד 50,000 יורו.

מפייסבוק נמסר, כי החברה משתפת פעולה עם הרשויות כדי להבטיח עמידה בכל החוקים לשמירה על הפרטיות, וכי המקרה של מדינת שלזוויג-הולשטיין חריג. על פי הודעה שפרסם דובר פייסבוק, "אנו דוחים בתוקף את הטענה שפייסבוק אינה עומדת בתקני השמירה על הנתונים של האיחוד האירופי. כפתור 'לייק' של פייסבוק זכה לפופולריות כה רבה משום שלמשתמשים מוענקת שליטה מלאה על שיתוף המידע שנעשה באמצעותו. מזה למעלה משנה מעניק התוסף תועלת רבה לבתי עסק ולמשתמשים פרטיים מדי יום ביומו. נבדוק בקפידה את החומרים שיעבירו לנו מהמרכז העצמאי לשמירה על הפרטיות, הן בעצמנו והן בעזרת המשתמשים בגרמניה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים