פייסבוק פרסמה מדריך אבטחה

ברשת החברתית הפופולרית מנסים להסביר את סוגיות האבטחה הרבות שעמן מתמודדים המשתמשים ולהעניק עצות לשמירה על ביטחון החשבונות

פייסבוק (Facebook) פרסמה בסוף השבוע מדריך שנועד לסייע למשתמשים לקחת חלק בפעילויות של הרשת החברתית תוך הפחתה של רמת הסיכון – צורך שגובר ככל שגדל היקפה של הרשת ומספר המשתמשים בה עולה. על מחברי המדריך נמנים לינדה מק'קרתי – מנהלת בכירה לשעבר לבטיחות באינטרנט בסימנטק (Symantec), קית ווטסון – חוקר אבטחה מאוניברסיטת Purdue ודניז וולדון-סיבי – מורה ועורכת. במדריך [קובץ PDF] אפשר למצוא עצות ותיקות ומוכרות וגם המלצות חדשות ומפתיעות.

חלק ממשתמשי פייסבוק עשויים לתהות מדוע בחרה החברה להציע את המדריך דווקא כקובץ PDF – תצורה שעברייני הרשת מרבים לנצל להפצת מזיקים – אבל סביר להניח שמי שמודעים לעובדה זו אינם זקוקים כלל למדריך החדש. מי שאינם מודעים לכך ויבחרו להוריד את המדריך ימצאו, קרוב לוודאי, בין 14 העמודים שלו לא מעט מידע מועיל.

העצה הראשונה במדריך הושמעה לא מעט בשנים האחרונות – הקפידו לבחור סיסמה חזקה, שמורכבת משמונה תווים לפחות, ובהם לפחות תו מיוחד אחד. עוד מומלץ להימנע משימוש בסיסמה שנבחרה לפייסבוק גם באתרים אחרים, לא לגלות אותה לחברים ולהחליף אותה אחת לתקופה.

עצות פחות צפויות הן להקפיד על יציאה מסודרת מפייסבוק. "יציאה מהחשבון בפייסבוק כשמסיימים להשתמש בו היא דרך פשוטה ויעילה להגנה על החשבון", על פי המדריך. "רבים סבורים בטעות שברגע שהם עוברים לדף אינטרנט אחר, או סוגרים את הדפדפן, הם יוצאים גם מהחשבון בפייסבוק. זה לא נכון. המשתמש הבא שייכנס באותו מחשב לאתר פייסבוק ימצא את עצמו מיד בחשבון שלכם".

בניגוד לאתרי הבנקים, שבהם אם לא מבצעים שום פעולה במשך מספר דקות מבוצעת יציאה אוטומטית מהחשבון, הרי שפייסבוק מעוניינים שאנשים ישארו מחוברים לחשבון גם כשהם מבקרים באתרים אחרים, ובמיוחד בכאלה שבהם יושמו תוספים חברתיים של פייסבוק. אם המשתמשים יצאו מהחשבון שלהם ברשת החברתית, תוספים אלה לא יזהו אותם. יכול להיות שזו הסיבה לכך שמחברי המדריך מסייגים את העצה וממליצים לצאת מהחשבון "רק לאחר שמסיימים להשתמש בפייסבוק במחשב שנמצא מחוץ לבית, או אם מספר אנשים משתמשים באותו מחשב בבית". ובכל זאת, מי שמגלים מודעות גבוהה לאבטחה יעדיפו ודאי לצאת מהחשבון בפייסבוק בתום השימוש בכל מחשב ובכל מצב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים