מחשב כף יד לכל תלמיד: ארגון World ORT ימשיך את פרויקט "הערכה בכפות ידיך" גם בשנת הלימודים הקרובה

בסך הכול חולקו בכל בתי הספר המשתייכים לפרויקט 84 מכשירי כף יד, בעזרתם ניתן להקליד, לשרטט ולכתוב על מסך המגע, להקליט מידע קולי ולצלם תמונות וסרטי וידיאו ● התהליך מתוכנן על ידי המורה בתוכנה ייעודית בשם e-scape, שתורגמה במהלך הפרויקט לעברית ● פרויקט הפיילוט, שעלותו המוערכת היא יותר מחצי מיליון שקלים, מתוכנן להימשך ארבע שנים

ארגון World ORT ישראל יפעיל בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ב, פרויקט ייחודי בשם "הערכה בכפות ידיך" בשישה בתי ספר בישראל. הפרויקט, שנערך זו השנה השנייה ברציפות, מאפשר למורים לתכנן פעילויות בהן התלמידים מתבקשים לחשוב, לתכנן, לפתור בעיות, לבצע חשיבה ביקורתית, לעבוד בצוות ולבצע רפלקציה על התהליכים שלהם – מיומנויות שהוגדרו על ידי מדינות רבות בעולם, לרבות ישראל, כמיומנויות של המאה ה-21. פרויקט הפיילוט, שעלותו המוערכת היא יותר מחצי מיליון שקלים, מתוכנן להימשך ארבע שנים.

במסגרת הפיילוט, קיבל כל בית ספר 14 מחשבי כף יד ובכל פעם קבוצה אחרת משתמשת במכשיר. בסך הכול חולקו בכל בתי הספר המשתייכים לפרויקט 84 מכשירי כף יד. העבודה בכיתות מתבצעת בקבוצות בשל חשיבות הקניית מיומנויות של עבודה בצוות.

התהליך מתוכנן על ידי המורה בתוכנה ייעודית בשם e-scape, שתורגמה במהלך הפרויקט לעברית. כל שלב המבוצע על ידי התלמידים נשמר באתר אינטרנט מאובטח. ניתן להקליד, לשרטט ולכתוב על מסך המגע, להקליט מידע קולי ולצלם תמונות וסרטי וידיאו. התוכנה מאפשרת לתלמידים לחזור אחורה בכל שלב ולבצע רפלקציה על התהליך אותו ביצעו. כמו כן, המורה יכול לעקוב אחר תהליך העבודה של התלמידים ולסייע להם בכל נקודת זמן.

הפרויקט נפתח בשנת הלימודים הקודמת ונמשך לכל אורך השנה. הפרויקט פעל בבתי הספר הר וגיא (חטיבת ביניים וחטיבה עליונה), עמק החולה (חטיבת ביניים וחטיבה עליונה), חטיבת ביניים רוגוזין ב' בקרית אתא, חטיבה עליונה רבין בנשר ושער הנגב (חטיבת ביניים וחטיבה עליונה).

בסיום התהליך מתקבל תיק תיעוד דיגיטלי על כל תלמיד המשתתף בפרויקט. השיטה פותחה באוניברסיטת לונדון על ידי פרופ' ריצ'רד קימבל ופרופ' קיי סטייבלס, והיא פועלת בבריטניה משנת 2000 ביותר מ-1,000 בתי ספר.

אבי גנון, ממלא מקום מנכ"ל נציגות World ORT בישראל: "אנו מאמינים שהשקעה בחינוך מחזקת את החברה בישראל ולכן פועלים ליצירת מהפיכה חינוכית, שתשנה את תפיסת החינוך בשנים הבאות".

ד"ר אסנת דגן, המנהלת החינוכית שלWorld ORT , שיזמה את הבאת הפרויקט לארץ, מסרה כי "החשיבות של הפרויקט הוא באפשרויות הגלומות בו לפיתוח תהליכי חשיבה ועבודת צוות כחלק ממיומנויות המאה ה-21, כמו גם אפשרויות ההערכה של תהליכים אלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים