תוכנה ללוחמה מקוונת נחשפה בטעות בסרט תיעודי ששודר בסין

"בצילומי המסכים אפשר לראות את שם התוכנה ואת שמה של האוניברסיטה שבה היא פותחה, ואלו ראיות ברורות לכך שבצבא השחרור העממי מפתחים תוכנות למתקפות מקוונות כנגד קבוצות של מתנגדים למשטר", צוין בידיעה שהופיעה באתר האינטרנט של Epoch Times ● לדברי מיקו היקונן, מנהל מחקר ראשי בחברת האבטחה F-Secure, "נראה שהעורך לא הבין את מלוא המשמעות, אחרת לא היה החומר משולב בסרט שהוקרן"

תוכנה שנועדה לכאורה ללוחמה מקוונת נחשפה, ככל הנראה שלא במתכוון, בסרט תיעודי צבאי ששודר בחודש שעבר בערוץ טלוויזיה של ממשלת סין. הסרט, המכונה Military Technology: Internet Storm is Coming, פורסם באתר יו-טיוב (YouTube) וניתן היה לצפות בו, לפחות במועד בו נכתבו שורות אלה במקור האנגלי, גם באתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה הסיני CCTV.

ידיעה על חשיפת התוכנה פורסמה לראשונה בבטאון האנטי קומוניסטי Epoch Times, המזוהה עם אנשי התנועה הרוחנית Falun Gong, שפעילותה נאסרה בסין. התוכנה כוללת לחצן "תקיפה" ותפריט לבחירת "יעדי מתקפה", שעליהם נמנים גם אתרים של תנועת Falun Gong.

"בצילומי המסכים אפשר לראות את שם התוכנה ואת שמה של האוניברסיטה שבה היא פותחה – האוניברסיטה להנדסת חשמל של צבא השחרור העממי של סין – ואלו ראיות ברורות לכך שבצבא השחרור העממי מפתחים תוכנות למתקפות מקוונות כנגד קבוצות של מתנגדים למשטר", צוין בידיעה שהופיעה באתר האינטרנט של Epoch Times.

עם זאת, מלבד השימוש במונחים הבוטים, נראה שההבדל בין התוכנה שתוארה בסרט התיעודי לבין תוכנות שמשמשות חוקרי אבטחה ברחבי העולם לגילוי פרצות, אינו גדול. בהודעה שפורסמה בבלוג ציין מיקו היקונן, מנהל מחקר ראשי בחברת האבטחה F-Secure, כי "תוך כדי תיאור תיאורטי לכאורה, מתמקדת המצלמה במערכות של ממשלת סין שמבצעות מתקפה בפועל כנגד יעדים בארצות הברית".

היקונן הוסיף, כי מדובר "במחזה חריג ביותר. נראה שהעורך לא הבין את מלוא המשמעות, אחרת לא היה החומר משולב בסרט שהוקרן". בסרט רואים שהמפעיל בוחר לבצע את המתקפה כנגד כתובת IP ששייכת לאוניברסיטת אלבמה בבירמינגהם שבמדינת אלבמה בארצות הברית. מאוניברסיטת אלבמה נמסר, כי כתובת זו אינה פעילה מזה מספר שנים, אך בעבר היא הוקצתה לסטודנט באוניברסיטה שהיה ידוע כפעיל בתנועת Falun Gong.

מזה שנים רבות מואשמת סין בביצוע של מתקפות מקוונות כנגד מתנגדים למשטר או מדינות אחרות, ובשנה שעברה אף איימה גוגל (Google) לחדול מפעילותה בסין בשל התקפות שיוחסו לממשל סין. לא ניתן היה לקבל תגובה ממשרד החוץ האמריקני, אך בנאום שנשאה בשנה שעברה, בעקבות המתקפות על גוגל, אמרה מזכירת המדינה של ארצות הברית, הילארי קלינטון, כי "מדינות וגורמים נוספים שמעורבים במתקפות מקוונות יישאו בתוצאות ויזכו לגינוי ברחבי העולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים