מיקרוסופט מבטיחה: חלונות 8 תציע ניהול קל יותר של קבצים

על פי אלכס סימונס, מנהל תוכנית בצוות מהנדסי חלונות ברדמונד, הציבה מיקרוסופט שלושה יעדים לשיפור התחום: ליצור מקום שבו ניתן יהיה לנהל ולנטר את כל הקבצים המועברים, להציג רק את המידע הנחוץ ולהעניק למשתמשים שליטה טובה יותר על ההעברה ● כך, למשל, אם בחלונות 7 עשויות היו להיפתח עשרות תיבות דו שיח בתהליכים מורכבים של העברת קבצים, הרי שבחלונות 8 ירוכז כל המידע בתיבת דו שיח אחת ויחידה, שתעניק שליטה נוחה יותר על כל תהליכי ההעברה

פעולות של העתקה, העברה, שינוי שם ומחיקה של קבצים אחראיות לכ-50% מהעבודה במנהל הקבצים Windows Explorer של מערכת ההפעלה חלונות 7 (Windows 7), אך הן עשויות להיות מבלבלות למדי – כך על פי אלכס סימונס, מנהל תוכנית בצוות מהנדסי חלונות (Windows) של מיקרוסופט (Microsoft), בהודעה שפרסם בבלוג Building Windows 8, שבו מעדכנת החברה על החידושים הצפויים במערכת ההפעלה הבאה.

מסקרים שביצעה מיקרוסופט עולה, כי המשתמשים חשים שניהול קבצים בחלונות 7 עלול להיות חוויה מתסכלת, במיוחד כאשר מבקשים להעתיק או להעביר קבצים ותיקיות שנושאים אותם שמות, או קבצים רבים בזה אחר זה. כדי להציע ניהול ידידותי יותר של קבצים בחלונות 8 (Windows 8), הציבה מיקרוסופט שלושה יעדים: ליצור מקום שבו ניתן יהיה לנהל ולנטר את כל הקבצים המועברים, להציג רק את המידע הנחוץ ללא פרטים מבלבלים, ולהעניק למשתמשים שליטה טובה יותר על ההעברה.

כדי לתת מענה ליעדים אלה יושמו מספר שיפורים במערכת ההפעלה החדשה. כך, אם בחלונות 7 עשויות היו להיפתח עשרות תיבות דו שיח בתהליכים מורכבים של העברת קבצים, הרי שבחלונות 8 ירוכז כל המידע בתיבת דו שיח אחת ויחידה, שתעניק שליטה נוחה יותר על כל תהליכי ההעברה. בכל שלב ניתן יהיה לעצור העתקה או העברה של קובץ מסוים, להשהות או לחדש אותה, וכן להציג את תיקיות המקור והיעד תוך כדי פעולה.

עוד הודה סימונס, כי ההערכה של פרק הזמן שתימשך ההעתקה, כפי שמציגה מערכת ההפעלה, כלל אינה מדויקת, וכי בחלק מהמקרים משתנה ההערכה מ-5 דקות לשעה אחת ולאחר מכן שוב ל-15 דקות, כפי שנוכחו כבר רבים ממשתמשי חלונות. כדי למנוע מצבים כאלה יוצגו בחלונות 8 תרשימים של קצב ההעברה או נפח הנתונים שצריכים עדיין לעבור. התוצאה תהיה אולי מורכבת יותר, אך גם מדויקת יותר.

שיפור נוסף תציע מיקרוסופט במקרים של התנגשויות – כלומר, כאשר בתיקיית המקור ובתיקיית היעד יש קבצים שנושאים אותו שם. בחלונות 8 תוצג תיבת דו שיח חדשה שתקל על ההבנה ותסייע להתמודד עם המצב בצורה יעילה יותר. עוד מבטיחים במיקרוסופט שיוצגו פחות תיבות דו שיח מיותרות ומעצבנות דוגמת "האם אתה בטוח שברצונך למחוק קובץ זה?". זאת כדי להעניק, על פי סימונס, "חוויה טובה יותר של העתקת קבצים – חוויה אחידה, מדויקת וברורה, לשליטה מלאה על התהליך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ניק

    כעבור חודש של שימוש זה כנראה יחזור להיות דקות שוב כי וינדוס נשאר וינדוס.

אירועים קרובים