משרד המשפטים האמריקני טוען: לארי פייג' ידע על הפרסומות לתרופות

"הדבר התברר לנו במהלך החקירה. ממסמכים שבחנו, מדברים שאמרו עדים שתשאלנו, עולה שלארי פייג' ידע על המתרחש", צוטט פיטר נרונהה, פרקליט של משרד המשפטים האמריקני ברוד איילנד, בכתבה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל ● עוד ציין נרונהה, כי במשרד המשפטים האמריקני לא מתכוונים להגיש תביעה כנגד פייג' ● גוגל: "כפי שכבר הודענו, אנו מקבלים על עצמנו אחריות למעשינו"

לארי פייג', ממייסדי גוגל (Google) ומנכ"ל החברה, אישר לפרסם מודעות של בתי מרקחת מקנדה למכירת תרופות בארצות הברית – כך מסר פקיד בכיר במשרד המשפטים של ארצות הברית, שהוביל את החקירה בפרשה, לוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

בשבוע שעבר נמסר ממשרד המשפטים של ארצות הברית, כי במסגרת הסכם פשרה שהושג, תשלם גוגל 500 מיליון דולרים כדי ליישב את האישומים הפליליים על כך שפרסמה מודעות של בתי מרקחת מקנדה שמכרו תרופות בארצות הברית. המודעות שפורסמו הובילו ליבוא של תרופות מרשם לארצות הברית, בניגוד לחוק – על פי משרד המשפטים.

"לארי פייג' ידע על המתרחש", צוטט פיטר נרונהה, פרקליט של משרד המשפטים האמריקני ברוד איילנד, בכתבה שהופיעה בוול סטריט ג'ורנל. "הדבר התברר לנו במהלך החקירה. ממסמכים שבחנו, מדברים שאמרו עדים שתשאלנו, עולה שלארי פייג' ידע על המתרחש".

בתגובה מסר דובר גוגל, כי "כפי שכבר הודענו, אנו מקבלים על עצמנו אחריות למעשינו. במבט לאחור, ברור שמלכתחילה לא היינו צריכים להתיר את הפרסום של מודעות אלה בגוגל".

עוד ציין נרונהה, כי במשרד המשפטים האמריקני לא מתכוונים להגיש תביעה כנגד פייג', אחד ממייסדי גוגל שהחליף את אריק שמידט בתפקיד מנכ"ל החברה לפני כחמישה חודשים. מאחר ולא תוגש תביעה, המסמכים והעדויות לא יפורסמו ונרונהה סירב להרחיב בפרטים לגביהם.

בעבר פרסמה גוגל מודעות של בתי מרקחת ממדינות רבות, אך בהמשך היא הגבילה את הפרסום והסכימה לקבל מודעות של בתי מרקחת מארצות הברית וקנדה בלבד. בהודעה שפורסמה בבלוג של גוגל בפברואר 2010 הודיעה החברה, כי לא תקבל עוד פרסומות של בתי מרקחת מקנדה שפונות לאזרחי ארצות הברית. מלבד הקנס, מחייב הסכם הפשרה את גוגל לנקוט באמצעים שונים שיבטיחו פיקוח ודיווח הולמים.

הפרשה נחשפה במבצע עוקץ שבמסגרתו פנו סוכנים סמויים לעובדי גוגל ואלה סייעו להם לעקוף את האמצעים שיישמה החברה כדי למנוע לכאורה פרסום מודעות של בתי מרקחת מקנדה למכירת תרופות בארצות הברית. לדברי נרונהה, האמצעים שהציגה גוגל לקונגרס היו "מס שפתיים בלבד. לא מדובר בשניים או בשלושה עובדים סוררים שפעלו על דעת עצמם, אלא בהחלטה גורפת של החברה לפרסם מודעות כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים