הערכה: אפל תבצע יותר רכישות תחת הנהגתו של טים קוק

ההערכה, שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות בלומברג, מסתמכת על נתונים לפיהם אפל הוציאה פחות ממיליארד דולרים על רכישות בעשור האחרון, לעומת 140 מיליארד דולרים במצטבר ו-15 מיליארד דולרים בממוצע שהוציאו עשר מתחרותיה העיקריות ברכישות בתקופה האמורה ● פרופ' ארווינד מלהורטה, אוניברסיטת צפון קרוליינה: ג'ובס תמיד צמח מבפנים, אולם היעדר חזונו עתיד לפגוע בצמיחה העתידית - ואז הרכישות ייכנסו לתמונה"

בעידן שלאחר עזיבתו של סטיב ג'ובס, תבצע אפל (Apple) הרבה יותר רכישות, לאחר שמיעטה לעשות זאת בשנים האחרונות – כך מעריכים בסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג (Bloomberg).

ההערכה, שפורסמה בסוף השבוע, מסתמכת על נתונים לפיהם אפל הוציאה פחות ממיליארד דולרים, 910 מיליון ליתר דיוק, על רכישות בעשור האחרון. זאת, לעומת 140 מיליארד דולרים במצטבר ו-15 מיליארד דולרים בממוצע שהוציאו עשר מתחרותיה העיקריות ברכישות בתקופה האמורה. כעת, מעריכים האנליסטים של בלומברג, הדבר עשוי להשתנות וענקית הטכנולוגיה תשקיע יותר ברכישות.

כך, לדוגמה, מציינים האנליסטים, כי מיקרוסופט (Microsoft) הפסידה בעשור החולף חמישית משווי השוק שלה, אף שהשקיעה סכום של 10 מיליארד דולרים ברכישה של חברות. במאי 2010 עקפה אפל את שווי השוק של מיקרוסופט, כאשר הגיעה ל-222 מיליארד דולרים, כשהשווי של הענקית מרדמונד עמד על 219 מיליארד דולרים "בלבד". שווי השוק של אפל עומד היום על 356 מיליארד דולרים.

במאי השנה, התהפך הגלגל: לראשונה מזה 15 שנים עברה יבמ (IBM) את מיקרוסופט בשווי השוק שלה. שווי השוק של הענק הכחול עמד אז על 208 מיליארד דולרים, בעוד זה של הענקית מרדמונד עמד על מאה מיליון דולרים פחות – 207.9 מיליארד. השווי של יבמ צמח במהלך השנה החולפת בהתמדה, בעוד זה של מיקרוסופט נשאר לעיתים שטוח ואף ירד לפרקים. עם זאת, שתי החברות עדיין פיגרו אחרי אפל, שעמדה במקום הראשון בין חברות הטכנולוגיה, עם שווי שוק של 311 מיליארד דולרים.

אפל יושבת כיום על הר מזומנים בסך 28 מיליארד דולרים, לצד ביטחונות בסך 48 מיליארד דולרים. האנליסטים של בלומברג העריכו, כי הרכישות תתמקדנה בתחומי הבידור, הקניין הרוחני (פטנטים) ואבטחת המידע.

לדברי פרופ' ארווינד מלהורטה מהפקולטה למינהל עסקים באוניברסיטת צפון קרוליינה, "העתיד צופן בחובו רכישות של אפל באופן ודאי". מלהורטה חקר ולימד במשך העשור החולף את האסטרטגיה העסקית של אפל. לדבריו, "אפל תמיד צמחה פנימית, באופן אורגני. כעת, עם עזיבתו של ג'ובס, מודל הרכישות בחברה יכול לתפוס תאוצה, כי יש להם הרבה כסף. ג'ובס תמיד צמח מבפנים. אולם היעדר חזונו עתיד לפגוע בצמיחה העתידית – ואז הרכישות ייכנסו לתמונה", אמר.

סטיב דאולינג, דובר אפל, סירב להגיב על הקשר שבין עזיבת ג'ובס לבין רכישות עתידיות של אפל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים