הוריקן איירין: תשתיות האינטרנט ניזוקו, אך רשתות הסלולר החזיקו מעמד ברוב המוקדים – למרות העומס הרב

אף על פי שגם תשתיות החשמל והאינטרנט של מנהטן נפגעו, הפרברים ספגו את הפגיעה הקשה ביותר ● היקף הנזקים שגרמה הסופה מוערך במיליארדי דולרים ● עדיין לא ברור אם המסחר בבורסה של ניו יורק יתחדש היום

הידיעה עודכנה ביום ב', 16:39

למרות שבזמן שעשתה את דרכה לעבר ניו יורק ומסצ'וסטס אתמול (א') הורד הסיווג של איירין מסופת הוריקן לסופה טרופית, הרי שלמעלה מארבעה מיליון בתים נותרו ללא חשמל והתשתיות הקריטיות לאורך החוף המזרחי של ארצות הברית התקשו להתמודד עם ההצפות.

בשל הפסקות החשמל וקשיי הגישה לאינטרנט, נאלצו רבים להתעדכן בחדשות באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם, ויצרו עומס רב עוד יותר על רשתות הסלולר העמוסות במילא. עם זאת, נראה כי בדרך כלל עמדו רשתות הסלולר בעומס, גם אם הקצב של תקשורת הנתונים היה איטי מהרגיל.

מהדיווחים עולה, כי בערים הגדולות, ובעיקר בעיר ניו יורק, בניו ג'רזי ובוושינגטון הבירה, הפגיעה הייתה פחות קשה, אך בפרברים אירעו הפסקות חשמל רבות ולאורך מרבית החוף המזרחי של ארצות הברית ספגו תשתיות החשמל והאינטרנט פגיעה קשה.

ארבעה מיליון בתים נותרו ללא אספקת חשמל, ובכבלים רבים שנקרעו עדיין עובר חשמל, דבר שיוצר סכנת חיים למי שעלול לגעת בהם. הרשויות מעריכות, כי בעיר ניו יורק עצמה נותרו קרוב למיליון בני אדם ללא חשמל, ומאות אלפים ללא גישה לאינטרנט. התשתיות ברובע קווינס ספגו פגיעה קשה מזו של מנהטן, וגובה פני המים עלה בכמטר וחצי מעל המפלס הרגיל. לתושבי האזורים הנמוכים של ניו יורק הוצאו צווי פינוי, ובאזור באטרי פארק סיטי אירעו הצפות בשל עליית המפלס של פני המים.

למרות שבתחילה לא ברור היה אם המסחר בבורסה של ניו יורק יוכל להתחדש היום – מחשש שהמערכות של הבורסה נפגעו במידה שאינה מאפשרת את קיומו, נפתחהמסחר כרגיל, ב-9:30 לפי שעון החוף המזרחי, ובעליות שערים.

לפי שעה לא ברור היקף הנזק לרכבת התחתית ולא ידוע עדיין היקף הנזק לתשתיות החשמל בטווח הארוך. בתום הסופה אמורות הרשויות לערוך הערכה מסודרת של הנזקים שנגרמו לתשתיות התת-קרקעיות, לבדוק את הכבלים שעוברים במנהרות מתחת לרחובות העיר ניו יורק, ורק אז ניתן יהיה לדעת עד כמה חמור הנזק.

רק עם שוך הסופה ניתן יהיה לערוך אומדן מסודר ומדויק של היקף הנזקים, אך מושל מדינת ניו ג'רזי, כריס כריסטי, כבר הזהיר שהיקף הנזקים עלול להגיע ל-"עשרות מיליארדי דולרים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים