החל משנת הלימודים תשע"ב: עשרות אלפי תלמידים ישתמשו ברשת חברתית-לימודית חדשה

הרשת החדשה, "סיסמה לכל תלמיד", תפעל ב-37 ערים ורשויות מקומיות בארץ ● כיום פועלת הרשת ב-135 בתי ספר בפריפריה ● אודי אנג'ל, יוזם הפרויקט ויו"ר קבוצת עופר אמר, כי "המהפכה החינוכית שמביא המיזם לעיירות הפיתוח ולפריפריה, מלמדת את כל תלמידי ישראל לדבר באותה השפה, רק כך נוצר שוויון הזדמנויות אמיתי"

עשרות אלפי תלמידים ב-37 ערים ורשויות מקומיות בארץ ישתמשו בשנת הלימודים תשע"ב, בפרויקט הרשת החברתית-לימודית "סיסמה לכל תלמיד".

המיזם החל בשנת 2006 בירוחם, ומטרתו לאפשר להורים, מורים ותלמידים לדבר באמצעות הטכנולוגיה באותה שפה, ובכך לשפר את הקשר הישיר בין הגורמים, ליצור שיח בלתי אמצעי בכל שעות היום ולשפר את אמצעי ההוראה בבית הספר.

כיום מופעל הפרויקט בעיקר בערי הפריפריה שבצפון ובדרום הארץ, ב-135 בתי ספר שונים, יהודים, ערבים, דרוזים, בדואים וצ'רקסים.

מטרת הרשת החברתית-לימודית על פי יוזמיה, היא "להפוך את חווית הלימודים לחוויה חברתית, חדשנית, המתאימה למאה ה-21". זה נעשה באמצעות פלטפורמה בתצורת פורטל מיחשוב ענן, המאפשרת תקשורת עדכנית, מיידית, נוחה וזמינה בין המורים לתלמידים. "היא מאפשרת למורים ללמד את התוכן בצורה עדכנית, אינטראקטיבית וחווייתית הרבה יותר. המערכת מעודדת ביטוי עצמי ויצירתיות בקרב המורים והתלמידים", לדברי אנשי המיזם.

לרשת החברתית "סיסמה לכל תלמיד" ניתן לגשת מכל מחשב המחובר לאינטרנט. מעבר לסביבת העבודה המתקדמת, מתבצעים תהליכי ההטמעה, במסגרתם יש ליווי אישי של כל בית ספר וצוות ההוראה המשתתף בפרויקט. היקף  הליווי הוא במאות שעות הדרכה על בניית אתרי כיתה, חניכה ולימוד יכולות כלי בניית שעורים מתוקשבים, כמו גם שימוש בכלי המחשב הבסיסיים, כשיפור הקשר עם התלמיד.

המיזם ממומן במלואו מתרומות של קבוצת עופר, בשיתוף החברה לישראל, בז"ן ובנק הפועלים וכן, בשיתוף פעולה עם המשרד לפיתוח הנגב והגליל. אודי אנג'ל, יוזם הפרויקט ויו"ר קבוצת עופר אמר, כי "המהפכה החינוכית שמביא המיזם לעיירות הפיתוח ולפריפריה, מלמדת את כל תלמידי ישראל לדבר באותה השפה, רק כך נוצר שוויון הזדמנויות אמיתי. 'סיסמה לכל תלמיד' היא רשת המקרבת בין סגל ההוראה לקהל התלמידים ואף מסייעת לגשר על פערים דוריים וטכנולוגיים בין שתי הקבוצות".

אנג'ל הוסיף, כי "עם הזמן הבנו שהפלטפורמה מאפשרת למידה מרחוק, ובכך היא הפכה לכלי חינוכי חשוב ביותר באזורי הדרום, אשר עומדים תחת איום הרקטות מרצועת עזה. כך, התלמידים יכולים להמשיך וללמוד, ולשמור על קשר ישיר עם המורים, גם כאשר עליהם לשהות בבתיהם, במקלטים או בחדרים המוגנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים