אסטרטגיית קידום ברשת – תריסר השלבים | שלב שני: ניתוח מילות מפתח

ככל שמדובר במילות המפתח, מנועי חיפוש אינם מסתפקים רק בתכנים הגלויים שבאתר

במאמר הקודם בסדרה, דנו בשלב הראשון של הקידום ברשת, שלב ניתוח התחרות. הצעד הבא הינו ניתוח מילות המפתח. רבים סבורים ששיבוץ מילות המפתח בתוך תכני האתר מספקת את מנועי החיפוש. הדבר אמנם חשוב מאוד, אך הוא אינו מספיק כלל ועיקר. במאמר זה נסביר מדוע אנליזה של מילות מפתח הינה חלק בלתי נפרד מקידום אתרים (SEO) ומדוע אין להסתפק בשתילת הביטויים באתר.

מהן בעצם מילות המפתח?
הכוונה היא לאותם הביטויים בהם משתמשים הגולשים בשעה שהם מחפשים מוצר או שירות כלשהו. במידה ותרצו לטפס לראש תוצאות החיפוש של ביטוי, ראשית עליכם לוודא כי הוא אמנם מופיע בתכני האתר שלכם. אם הוא לא ישובץ בתוכן, תתקשו להגיע לצמרת. על מנת להשיג זאת, תצטרכו לשבץ ביטויים רלבנטיים בתוך האתר. קל מאד להכין רשימות של ביטויים כלליים, אך כדי להבטיח התבגרות בצמרת – נסו להיות כמה שיותר ספציפיים. זכרו: קיימים מאות מיליוני דפים ברשת ובהם מידע עצום על נושאים שונים ולכן יותר ויותר קשה להתבלט. אתרים חדשים עולים לרשת חדשות לבקרים. אם לא תדאגו להיות "עם היד על הדופק" בכל הנוגע לתוכן שלכם, יפחתו הסיכויים שלכם להיחשף בפני הגולשים.

כיצד תדעו באילו מילות מפתח להשתמש?
גוגל (Google) מעניקה לכם מספר כלים שימושיים וחינמיים כגון Keyword tool ו-Google trends בכדי לסייע לכם למצוא את הביטויים בהם כדאי לכם להשתמש. שימוש בכלים אלו יספק לכם מקורות השראה לבחירת מגוון של מילות המפתח. לדוגמה, חיפוש של הביטוי סרטי תדמית מניב את החלופות הבאות: מצגת עסקית, הפקת סרטי וידיאו, סרטי מוצר, עריכת קליפים ועוד למעלה מ-50 אפשרויות נוספות!

מנועי חיפוש אינם מסתפקים רק בתכנים הגלויים שבאתר
גוגל, בינג (Bing) ושאר מנועי החיפוש, מחפשים באתר שלכם אינדיקטורים שיבהירו להם מהו הנושאים המרכזיים בהם מתמקד האתר. הם מפענחים זאת בין השאר באמצעות ניתוח טקסטואלי של התכנים הגלויים בדפים. אולם אין הם מסתפקים בכך. הם מתבוננים בכותרות הדפים, בביטויים המודגשים ב-Bold או ב-Italic, בקישורים הפנימיים, בלינקים החיצוניים, בשמות הקבצים והתיקיות, בטקסט האלטרנטיבי המלווה את התמונות ועוד.

אם ברצונכם להשיג כמות נכבדה של תנועה לאתר ולהתברג בראש תוצאת החיפוש, הקפידו ליישם את ההמלצות הבאות באתר שלכם:

•    שימוש במילות מפתח בטקסט האלטרנטיבי של התמונות: מנועי חיפוש אינם באמת מבינים מהו התוכן של תמונה, אלא אם תצרפו לתמונה תיאור. בדקו שצירפתם תגית alt-text לכל תמונה (אם הנושא אינו ברור לכם, התייעצו עם מפתח האתר שלכם).

•    שיבוץ מילות מפתח בכותרות: גוגל שם דגש על כותרות ראשיות, מכיוון שהן מהוות אינדקציה לתוכן האתר. בדקו אם יש לכם כותרות מסוג H1 ו-H2 באתר ואם הביטויים החשובים כלולים בהן.

•    הכללת מילות מפתח בתגיות מטה META: מאחר והתגיות מהוות את הגורם החשוב ביותר לקידום הדף, מומלץ שתשקיעו זמן ביצירת תגיות משובחות. וודאו כי מילות המפתח העיקריות שלכם נמצאות שם.

לתשומת ליבכם: אין מדובר רק בדף הראשי! לכל דף באתר חייבת להיות תגית ייחודית הכוללת מילת מפתח, המתארת את התוכן.

•    מילות מפתח מגוונות באתר: שלבו את מילות המפתח בצורה מתוחכמת. אל תשתמשו רק במילה האחת והעיקרית שבחרתם. החוכמה הינה לשבץ 5-10 ביטויים חשובים נוספים.

•    שימוש בכתובת ידידותית (Friendly URL): שם הדומיין שלכם הוא אחד הדברים הראשונים שניתן להבחין בהם בעת החיפוש והוא תמיד גלוי לעין בראש הדפדפן. לכן הגיוני לכלול בו את אחת ממילות המפתח החשובות ביותר שלכם.

סיכום
על מנת להשיג כמות נכבדה של תנועה לאתר, הקפידו על תכנון נכון של מילות המפתח ושלבו אותן באתר בצורה אופטימאלית.

הכותבת הינה מומחית לקידום אתרים וקידום ברשתות חברתיות

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים