בעקבות פענוח קובץ מוצפן שהודלף על ידי ויקיליקס: חיי מודיעים בסכנה

העיתון הגרמני דר שפיגל דיווח כי פוענח קובץ מוצפן שפורסם על ידי ויקיליקס בתחילת השנה תחת הכינוי Insurance file, אשר כולל מקבץ של מברקים דיפלומטיים ללא עריכה וצנזורה, ובכלל זה מאות שמות של מודיעים ששיתפו פעולה עם גורמי מודיעין ● לפי דר שפיגל, בעקבות סכסוך שנתגלע בין מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסנג' לבין דובר ויקיליקס לשעבר, דניאל דומשייט-ברג, פורסמה הסיסמה שמאפשרת לפענח את הקובץ ● ויקיליקס בתגובה: "ההצפנה של קובץ Insurance file לא פוענחה. כל הדיווחים בנושא שגויים. יש אכן בעיה, אבל לא זו הבעיה"

ויקיליקס בשטח, כולם במתח

קובץ מוצפן שפורסם על ידי ויקיליקס (WikiLeaks) בתחילת השנה תחת הכינוי Insurance file פוענח. הקובץ כולל מקבץ של מברקים דיפלומטיים ללא עריכה וצנזורה (כלומר, מבלי להשחיר שמות, כפי שנעשה בעבר), ובכלל זה מאות שמות של מודיעים ששיתפו פעולה עם גורמי מודיעין. כעת חוששים לחייהם של המודיעים ששמותיהם נחשפו.

לפי ידיעה שהופיעה בעיתון הגרמני דר שפיגל (Der Spiegel), בעקבות סכסוך שנתגלע בין מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסנג' לבין דובר ויקיליקס לשעבר, דניאל דומשייט-ברג, פורסמה הסיסמה שמאפשרת לפענח את הקובץ ששוחרר בתחילת השנה, וכך נוצרה הבעיה. מעריכים כי אסנג' אחסן את הסיסמה בשרת מאובטח של ויקיליקס על מנת לאפשר לגורם חיצוני לבדוק את הקובץ.

דומשייט-ברג נחשב לאחד המבקרים הבולטים של אסנג'. הוא פרש מויקיליקס בספטמבר 2010 ולקח עמו את המברקים המקוריים וגם את הסיסמה. לקראת סוף שנת 2010 הוא שב לויקיליקס והמברקים המקוריים הופצו בהצפנה רבת עוצמה של 256-AES, מבלי לדעת את תוכנם.

מעריכים כי הסיסמה הופצה בתחילת השנה מבלי שמפיציה ידעו שהיא מאפשרת לפענח את הקובץ של המברקים שמכילים את שמות המודיעים. הקובץ פוענח רק מספר חודשים לאחר שהסיסמה שוחררה.

הבעיה נחשפה באתר OpenLeaks של דומשייט-ברג ולטענתו היא מוכיחה שצדק כאשר מתח ביקורת על רמת האבטחה של ויקיליקס. בעיתונים גדולים דוגמת דר שפיגל, גרדיאן (Guardian) וניו יורק טיימס (New York Times) פורסמו אמנם המברקים כאשר השמות של המודיעים מושחרים, אך יתכן מאוד שגורמים אחרים ינהגו בצורה פחות אחראית.

בעדכון שפורסם מטעם ויקיליקס בשירות טוויטר (Twitter) נכתב, כי "ההצפנה של קובץ Insurance file לא פוענחה. כל הדיווחים בנושא שגויים. יש אכן בעיה, אבל לא זו הבעיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים