פייסבוק רשמה פטנט על מערכת לשמירה על פרטיות של פרופילים

באמצעות המערכת ניתן להגדיר האם לצפות בפרופיל המלא של אדם מסוים או רק בחלקים ממנו ● אם תחליט פייסבוק לאכוף את הפטנט, יתכן שרשתות חברתיות אחרות יצטרכו לוותר על אפשרות זו ● הבקשה לרישום הוגשה בשנת 2004 לאחר שפייסבוק רכשה את הרשת החברתית Friendster אך אושרה רק אתמול על ידי רשם הפטנטים של ארצות הברית

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

בקשתה של חברת פייסבוק (Facebook) לרישום פטנט על "מערכת ושיטה לניהול שטף המידע בין חברים ברשתות חברתיות מקוונות" אושרה אתמול (ג') על ידי רשם הפטנטים של ארצות הברית. המערכת והשיטות בה משתמשת פייסבוק נמצאת כבר בשימוש של אתרי רשתות חברתיות נוספות מזה כמה שנים, אך ככל הנראה היישום של פייסבוק מתוחכם יותר.

הממציאים המוזכרים בבקשה לרישום הפטנט הם ניקולס גלברת מסן פרנסיסקו, קליפורניה וכריסטופר לנט ממאונטיין ויו, קליפורניה. הבקשה לרישום הוגשה ב- 26 במאי 2004, לאחר שפייסבוק רכשה את הרשת החברתית Friendster ואת הקניין הרוחני שלה.

לפי המפרט המופיע בבקשה, ניתן להגדיר באמצעות המערכת את האפשרות לצפות בפרופיל המלא של אדם מסוים או רק בחלקים ממנו. אם תחליט פייסבוק לאכוף את הפטנט, יתכן שבאתרים אחרים של רשתות חברתיות, דוגמת לינקדאין (LinkedIn), יתקשו להציע את האפשרות לצפות רק בחלקים מהפרופיל. ברשת גוגל פלוס (+Google) ובשירות טוויטר (Twitter) לא צפויה בעיה כזו שכן במילא כולם יכולים לצפות בפרופיל המלא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים