דו"ח: אפל פוגעת באיכות הסביבה בסין

זיהום שמקורו ב-"ספקיות חשודות של אפל" פוגע בתושבי הקהילות המקומיות ובסביבה - על פי קואליציה של ארגונים שפועלים לשמירה על איכות הסביבה, אשר פרסמה דו"ח בן 46 עמודים שבו מתוארים, בין השאר, ניסיונות של אפל להסתיר את הזיהום ● בדו"ח מוזכרות 27 חברות שמשמשות כספקיות של אפל ויוצרות בעיות חמורות של זיהום הסביבה - מפליטה של גזים רעילים ועד משקעים של מתכות כבדות

ארגונים שפועלים לשמירה על איכות הסביבה מאשימים את אפל (Apple) בהתעלמות מזיהום הסביבה על ידי ספקיות שלה בסין. הביקורת מצטרפת לשורה של האשמות דומות שהושמעו כבר בעבר כנגד אפל בנושאים הקשורים לשמירה על איכות הסביבה.

זיהום שמקורו ב-"ספקיות חשודות של אפל" פוגע בתושבי הקהילות המקומיות ובסביבה – על פי קואליציה של ארגונים שפועלים לשמירה על איכות הסביבה, אשר פרסמה אתמול (ד') דו"ח בן 46 עמודים שבו מתוארים, בין השאר, ניסיונות של אפל להסתיר את הזיהום.

לצמיחה הכלכלית המהירה של סין התלוותה פגיעה נרחבת באיכות הסביבה, ועל פי המבקרים, ממשלת סין אינה עושה די הצורך כדי להילחם בזיהום.

"ההיקף הנרחב של הזיהום ממפעלים בשרשרת האספקה של אפל מסכן מאוד את הבריאות והביטחון של תושבי סין", על פי הדו"ח שפורסם. בדו"ח מוזכרות 27 חברות שמשמשות כספקיות של אפל ויוצרות בעיות חמורות של זיהום הסביבה – מפליטה של גזים רעילים ועד משקעים של מתכות כבדות.

באחד המקרים שמוזכרים בדו"ח, תושבים בכפר סמוך סבלו מ-"עלייה עצומה במספרם של חולי הסרטן". בחברת אפל החליטו "לנצל את הפיקוח הרופף" על איכות הסביבה במדינות מתפתחות כדי "לגרוף רווחי עתק", על פי הדו"ח.

חברת אפל אינה מפרסמת איזה חברות משמשות כספקיות שלה. מחברי הדו"ח נברו במסמכים גלויים לציבור וערכו תחקירים בשטח במשך חמישה חודשים כדי לאסוף את הממצאים המובאים בדו"ח.

"מקרים של פגיעה באיכות הסביבה על ידי ספקיות של תעשיית ההיי-טק תועדו ופורסמו כבר פעמים רבות בעבר. אולם, בחברת אפל בוחרים להתעלם מהמידע וממשיכים להסתייע בשירותיהן של חברות אלה. אי אפשר לפרש התנהלות זו בשום צורה אחרת מלבד סירוב עיקש לקבל אחריות".

זו אינה הפעם הראשונה שבה מואשמת אפל בפגיעה באיכות הסביבה כתוצאה מפעילותן של הספקיות שלה בסין, בה מיוצרים מרבית המוצרים שלה. בחודש ינואר פרסמו חלק מהארגונים שניצבים גם מאחורי הדו"ח הנוכחי שורה של מקרים שבהם פגעו הספקיות שלוקחות חלק בייצור של מכשירי iPhone ומחשבי iPad בסביבה.

בחודש פברואר התלוננו עובדים במפעל במזרח סין, אשר נמצא בבעלות טייוואנית ומייצר צגי מגע עבור חברת אפל, על מקרים של הרעלה כימית כתוצאה משימוש בחומר המסוכן N-Hexane.

אפל טוענת כי היא מפעילה פיקוח נרחב על כל הספקיות שלה ועורכת ביקורות תכופות. "אפל מחויבת לסטנדרטים הגבוהים ביותר של אחריות חברתית בכל שרשרת האספקה", נמסר מהחברה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים