תוכן שיווקי

לקראת אירוע | טכנולוגיית Virtual Connect של HP

HP מארחת את ניק ווטסון – מנהל תחום התקשורת של HP באירופה, בכנס מיוחד ללקוחות התחום

01/09/2011 13:57

מאת דני בלדרמן

HP צועדת צעד גדול קדימה בחיבור עולם ה-Computing עם עולם ה-Networking. איך זה נעשה?
טכנולוגית VC (ר"ת Virtual Connect) לחיבור שרתי להב לתשתיות תקשורת הפכה בשנים האחרונות לנפוצה מאד. טכנולוגית VC נועדה לאפשר לארגונים לחבר את שרתי הלהב לתקשורת הארגונית תוך שימת דגש על חיסכון בזמן הנחוץ להגדרת החיבור, לחיסכון משמעותי בעלויות תשתיות אקטיביות ופאסיביות ולשיפור ביצועים, זאת בהשוואה לחיבור מארז שרתים תוך שימוש ברכיבי תקשורת מסוג pass-thru או מתגי רשת.

1.      חיסכון בזמן הנדרש לחיבור השרתים לתשתית התקשורת הארגונית – מתאפשר הודות לשלוש יכולות של Virtual Connect:

•         עם VC אין צורך לבצע פעולות הגדרה במתגי התקשורת החיצוניים או הפנימיים למארז כאשר מוסיפים שרת חדש או כשמבקשים לשנות את הגדרות התקשורת לשרת קיים. בכך מקל VC משמעותית את עבודתו של מנהל התקשורת. מנהל התקשורת מחבר את מבואות רכיב ה-VC למבואות מתגי התקשורת החיצוניים ומגדיר פעם אחת (או יותר רק אם יש צורך להוסיף עוד רשתות בהמשך) את הרשתות אליהן יחוברו השרתים שבמארז ומבצע את ההגדרות המתאימות במתגים החיצוניים (כמו 802.1Q, 802.3ad ושילוב של שניהם ליצירת Trunk) עבור חיבור לרשת Ethernet. לכל תא במארז ניתן להצמיד פרופיל תקשורת הנקרא server profile המנוהל בד"כ ע"י מנהל השרתים אשר קובע לאלו רשתות Ethernet, SAN, iSCSI (כולל הגדרות Boot from SAN אם נחוץ) יחובר השרת. כאשר מנהל השרתים רוצה להוסיף שרת חדש הוא מייצר עבורו פרופיל מתאים ומשייך אותו לתא במארז בו נמצא השרת וזהו. אין צורך לשנות הגדרות במתגי התקשורת, הגדרות החיבורים נמצאים בפרופיל השרת.

לקראת אירוע HP

•         Virtual WWN, MAC – במסגרת ה-server profile יש אופציה לחלק לכל מבואת Ethernet ואו FC SAN של שרת כתובת Virtual MAC ואו Virtual WWN ייחודיות בהתאמה. כאשר מקצים server profile לתא במארז, השרת שבתא מושך אליו את כתובות ה-virtual WWN ו-MAC שנקבעו בפרופיל. אם נעביר את השרת לתא אחר הוא יקבל server profile אחר. אם נעביר את השרת למארז ללא VC הוא יחזור ויעבוד עם כתובות ה-WWN ו-MAC שסופקו ע"י יצרן הכרטיסים. היכולת לספק כתובות Virtual WWN, MAC מקלה משמעותית על חיבור שרתים במיוחד לאחסון מרכזי וכן ומספקת פתרון Disaster Recovery מהיר במקרה של תקלה בשרת משום שניתן באמצעות VC להעביר פרופיל של שרת מתא אחד לאחר באותו מארז או בין מספר מארזים (VC Domain).

•         ניהול מרכזי של חיבורי התקשורת – ניתן לחבר עד 4 מארזי שרתי להב ולנהל כך ממקום אחד פרופילים של מספר רב של שרתים. ארגונים גדולים המעוניינים לנהל את חיבורי התקשורת של מספר רב של מארזי הלהב ממקום אחד יכולים לעשות באמצעות תוכנה הנקראת Virtual Connect Enterprise Manager או VCEM המאפשרת ניהול התקשורת ופרופילים של שרתים הנמצאים ב-1000 מארזי להב.

2.  חיסכון בעלויות תשתיות תקשורת פאסיביות ואקטיביות – חיסכון של עד 75% מכמות מתגי התקשורת הנדרשים לכל מארז ובכרטיסי התקשורת הנדרשים בשרתים. המעבר לוירטואליזציה אמנם הפחית את כמות השרתים הפיסים הנדרשים בארגון אך העלה באופן ניכר את כמות מבואות התקשורת הנדרשת לכל שרת. טכנולוגית VC מותאמת ככפפה ליד עבור וירטואליזציה ומספקת באותה כמות רכיבי תקשורת תמיכה בפי 4 יותר מבואות בכל שרת.

לסיכום, חברת HP מציעה פתרון משולב ואינטגרטיבי של הטכנולוגיות השונות שברשותה. לא עוד עולם Computing נפרד משאר העולמות, אלא עולמות משולבים המאפשרים פשטות תפעולית משמעותית ביותר, מלווה בחיסכון ניכר בעלויות ללקוח (TCO)

אירועים קרובים