השבוע שהיה: מסטיב ג'ובס ועד איירין

אירועים רבים ומגוונים חווינו השבוע ● סוף חופשת הקיץ והחזרה ללימודים, ובצל החזרה, ההחלטה התמוהה של ועד ראשי האוניברסיטאות, לבטל את הבונוסים לבוגרי תיכון שילמדו 4-5 יחידות הנדסת תוכנה ומדעי המחשב ● בנוסף סטיב ג'ובס נטש את הובלת אפל, סופת ההוריקן איירין איימה על ניו יורק ועוד ועוד ● עד שנספיק להתאושש מכל זה, נמצא עצמנו בחופשות החגים

השבוע החולף הוא התפר שבין סוף חופשת הקיץ וחזרה לעבודה נמרצת, זאת, רגע לפני שחגי תשרי סוגרים לנו שוב את המדינה לחודש ימים. בסיומו של השבוע גם נפתחת שנת הלימודים בכל בתי הספר בארץ, ואיתה גם 17,900 תלמידים הלומדים במסגרת מינהל המדע והטכנולוגיה שחזרו ללימודים.

שנת הלימודים שנפתחה מאופיינת בהרבה מאוד כסף שמשרד החינוך החל לשפוך על בתי הספר – כולל על המגמות הטכנולוגיות. המטרה חשובה: שדרוג החינוך הטכנולוגי ועידוד תלמידים ללמוד את מקצועות מדעי המחשב והטכנולוגיה. אולם מצד שני, יש מי שסבורים, כי לימודי מחשבים הם לא הדבר הכי חשוב למדינת ישראל ושאפשר להסתדר גם בלעדיהם – אחרת, אי אפשר להסביר את החלטת ועד ראשי האוניברסיטאות, לבטל את הבונוסים לבוגרי תיכון שילמדו בשלוש השנים הבאות 4-5 יחידות הנדסת תוכנה ומדעי המחשב. עוד פחות מובן, כיצד שר החינוך גדעון סער חתם על ההחלטה של ועד ראשי האוניברסיטאות, שבמקרה הם גם כפופים לו. עושה רושם שזו רק תחילתה של הפרשה ועוד יהיו לה הדים רבים.

בשבוע שעבר, כאשר מרבית עם ישראל היה בשיאן של החופשות, התבשרנו בכמה חדשות מרעישות שמקורן מעבר לים – אך עם השפעה כמובן על ישראל. הראשונה: התפטרותו של סטיב ג'ובס מהובלת אפל (Apple). כותרות העיתונים טרחו לציין את האובדן הגדול לתעשיית ההיי-טק, מאחר וג'ובס נחשב למנהל המוערך ביותר בתעשייה, שגם הביא קבלות למכביר. עיקר הפרשנויות עסקו ביום שאחרי, ובשאלה הגורלית "האם אפל תוכל להמשיך ולהוביל את עולם הטבלאטים והטלפונים החכמים?". היום גם למדנו פרט ביוגרפי מעניין על סטיב ג'ובס: הוא בן למהגר ממוצא סורי שעזב את סוריה לפני שנים רבות.

פצצה נוספת שהוטלה בשבוע שעבר, היא הודעתה של HP על כוונתה לפצל את עסקי ה-PC שלה, זמן לא רב אחרי שליאו אפותקר הודיע, כי החברה גם פורשת מעולם המובייל והטלקום. הידיעות האלו גררו שורה של ניחושים, פרשנויות והערכות – לאן הולכת HP? מה היא רוצה להיות כשתהיה גדולה? ובעיקר, מי יקנה את החטיבות שהיא עומדת לסגור? בדרך, עוד הספיקה החברה לבצע פעולה מתוקשרת היטב, כאשר הכריזה כי היא מוכרת את מחשבי הטאבלט שלה במחירי הפסד, בסכומים שנעו בין 399 דולרים ל-99 דולרים. המלאי אזל – למי שמתעניין.

בין HP לבין ג'ובס גם שמענו וקראנו על סופת ההוריקן איירין שפקדה את מנהטן וסביבותיה. בדיעבד ההיסטריה הייתה קצת מוגזמת, אבל עדיף כך. איירין שוב הזכירה לנו שאנו חיים בעידן שבו יש להיערך לא רק למיגון כדי לשמור על חיי אדם, אלא גם על תשתיות כגון מיחשוב תקשורת ומערכות מידע.

השבוע גם קיבלנו הכשר אקדמי למשהו שידענו כבר מזמן: הסיכוי של פרויקט IT גדול להיכשל גדול יותר פי 20 מכל פרויקט עסקי אחר. עוד למדנו, שפרויקטי IT חורגים מתקציבם ב-27% ואורכים 55% יותר מהזמן שהוקצב להם. אומנם המחקר של אוקספורד, ממנו למדנו עובדה זו, מדבר על השוק האמריקני אבל כל מנמ"ר בשוק הישראלי יודע, שגם בזה ישראל לא מפגרת הרבה אחרי אמריקה.

גרטנר (Gartner) הזכירה לנו השבוע שה-CRM החדש – זה שמתקשר לרשתות החברתיות ולמובייל אינו סתם באז. על פי התחזיות של חברת המחקר, השוק הזה ינסוק בתוך כמה שנים להיקף של יותר ממיליארד דולרים. וגם, קראנו על מחקר אחר המלמד, כי 65% מהאוכלוסיה הבוגרת גולשת לרשתות חברתיות – יש להניח שמבין יתר 35% המשתתפים בסקר, היו לא מעט שהתביישו להודות בגלישה ברשת החברתית.

שיהיה שבוע טוב ושנת לימודים מוצלחת לכל הלומדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים