גרטנר: שוק התקשורת חזר להיקפי מכירות שלפני המיתון; סיסקו עדיין בראש – אך המתחרים מצמצמים פערים

על פי חברת המחקר, שוק מתגי ה-LAN הוא "יציב ובוגר" והיקפו צפוי לעמוד השנה על 16 מיליארד דולרים ● גרטנר מציעה ללקוחות הארגוניים לשקול את מוצרי HP כחלופה תחרותית בתחום, תוך שהיא רומזת, אך לא מציינת במפורש, שהכוונה היא לחלופה לסיסקו ● גרטנר מסכמת את הדו"ח בהמלצה לפיה "על ארגונים לאזן בין הצורך לענות על דרישות התקשורת החדשות בארגון לבין יכולות חדשות אותן מציעות ספקיות התקשורת"

שוק הציוד לתקשורת מקומית, LAN, שב להיקפי המכירות עליהן עמד בטרם המיתון, ב-2007, וצפוי לעמוד השנה על 16 מיליארד דולרים, כך קובעת חברת המחקר גרטנר (Gartner) בדו"ח חדש שפרסמה.

על פי חברת המחקר, שוק מתגי ה-LAN הוא "יציב ובוגר", ומספק ציוד בהיקף נרחב לארגונים. בשנת 2010, נכתב בדו"ח, השוק חווה ירידה של 32% במכירות, וזאת כהמשך של המיתון שהשוק חווה בשנים 2008 ו-2009. כך, ארגונים בחרו שלא לחדש את ציוד התקשורת שלהם, שאמור לעבוד באופן תקין במשך שבע שנים. השנה, נכתב, השוק שב לצמיחה בריאה. על סיסקו (Cisco) נכתב, כי "היא ממשיכה להוביל את התחום, אבל בהחלט מאותגרת ומאוימת מצד HP וג'וניפר (Juniper Networks), שמהוות משקל נגד מלחיץ להובלה שלה".

שתי חברות מיקמה גרטנר ברביע הקסם העליון: סיסקו ו-HP. בשנה החולפת, נכתב, אף שסיסקו חוותה גידול של 4% בשוק הפורטים והיא עומדת על נתח שוק של 57% ממנו, הרי שמכירותיה ירדו ב-4%. לפיכך, קובעת גרטנר, "על סיסקו להשיק יותר פורטים במחיר נמוך יותר כדי לשמר את מעמדה". סיסקו מתוארת כמי שהתמקדה השנה בצורה מעמיקה בגישת פתרונות מוכווני דטה-סנטר, וחברת המחקר מציינת, כי היא מכירה בצורכי הלקוחות ועונה על דרישות הארגונים.

על HP נכתב בדו"ח, כי לציוד הרישות החדש של החברה יש נתח שוק של 13% ובעולם הפורטים נתח השוק שלה עומד על 34%. לפי גרטנר, "HP הצליחה למצב עצמה באופן ברור כמספר שתיים בעולם המתגים עבור ארגוני אנטרפרייז. בשנת 2010 מכירותיה בעולם התקשורת צמחו ב-40%, תוך שהיא משמרת את המומנטום ומציעה מערך משולב של מוצרים בתחום". למרות זאת, צוין, "על HP לעבור דרך נוספת כדי לשלב עוד יותר את מוצריה ולהציג אסטרטגיה כוללת בתחום, עם חזון ומפת דרכים עתידית". גרטנר מציעה ללקוחות הארגוניים לשקול את מוצרי HP כחלופה תחרותית בתחום, תוך שהיא רומזת, אך לא מציינת במפורש, שהכוונה היא לחלופה לסיסקו.

ברביע הקסם הימני תחתון, הבוחן את מידת מימוש החזון של החברות, ממוקמות ג'וניפר וברוקייד (Brocade). לג'וניפר נתח שוק של 3% "והיא מרחיבה את נוכחותה". כוחה של ברוקייד הוא בהימצאותה בעסקי הדטה-סנטר, נכתב.

ברביע של שחקניות הנישה מציינת חברת המחקר את יבמ (IBM), אלקטל-לוסנט (Alcatel-Lucent), אווייה-נורטל (Avaya-Nortel), אקסטרים (Extreme Networks) וכן את אנטרסיס (Enterasys). שוק התקשורת בכללותו, מעריכה חברת המחקר, צפוי לחוות מיזוגים ורכישות.

המלצת גרטנר למנהלי תקשורת בארגונים היא לבחון כמה היבטים: האם רכיבי התקשורת עומדים בתקנים, מהו עושר המוצרים וההיצע הכולל של ספקית התקשורת, עלות תחזוקת רכיבי ציוד התקשורת, עלות המוצרים ואורך חייהם.

גרטנר מסכמת את הדו"ח בהמלצה לפיה "על ארגונים לאזן בין הצורך לענות על דרישות התקשורת החדשות בארגון לבין יכולות חדשות אותן מציעות ספקיות התקשורת, תוך שקלול היבטים אלה מול עלות הבעלות הכוללת (TCO) של מוצרי התקשורת הללו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים