טיפול חדש לבעיות ראייה: משחקי וידיאו

משתתפים במחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה שבברקלי השיגו רמות גבוהות יותר של חדות ראייה ותפיסת עומק בתלת ממד לאחר שבילו לפחות 40 שעות בשימוש במשחקי וידיאו רגילים ● "זו הפעם הראשונה שבה הוכח, כי משחקי וידיאו יכולים לתרום לשיפור של ראייה מטושטשת בקרב מבוגרים שסובלים מערפול ראייה", אמר המחבר הראשי של המחקר

משחקי וידיאו עשויים לסייע למי שסובלים מהתופעה המכונה "עין עצלה" – כך לפחות טוענים חוקרים מאוניברסיטת קליפורניה שבברקלי, במאמר שפורסם בכתב העת PLoS Biology. משתתפים במחקר שנערך בברקלי השיגו רמות גבוהות יותר של חדות ראייה ותפיסת עומק בתלת ממד לאחר שבילו לפחות 40 שעות בשימוש במשחקי וידיאו רגילים. השיפור נרשם בקרב מי שסובלים מעין עצלה, אך לא בקרב בעלי ראייה תקינה.

"זו הפעם הראשונה שבה הוכח, כי משחקי וידיאו יכולים לתרום לשיפור של ראייה מטושטשת בקרב מבוגרים שסובלים מערפול ראייה (amblyopia, התופעה המכונה עין עצלה)", אמר המחבר הראשי של המחקר, רוג'ר לי, אופטומטריסט חוקר מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי. "הופתעתי מאוד מהממצאים שכן לא ציפיתי למצוא שיפור כזה".

ערפול ראייה הוא הפרעה מוחית שגורמת לכך שאחת העיניים אינה מתפתחת כנדרש. בילדים ניתן לטפל בהפרעה באמצעות כיסוי של עין אחת, אך במבוגרים טיפול זה אינו יעיל. "רופאי עיניים רבים טוענים, כי לא ניתן לטפל בהפרעה לאחר גיל שמונה, משום שמקובל לחשוב שניתן לטפל בבעיה רק בחלון הזדמנויות מסוים במהלך ההתפתחות של המוח", אמר החוקר הראשי במחקר, דניס לוי, דיקן בית הספר לאופטומטריה. "הממצאים החדשים מעודדים מאוד".

באיגוד האמריקני לאופטומטריה בודקים במקביל אם שימוש בקונסולה הניידת נינטנדו 3DS יכול לסייע בגילוי של ערפול ראייה והפרעות ראייה נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים