איך על המנמ"ר לשמור על הטריטוריה שלו

סביבת ה-IT שהמנמ"ר שלט בה כל השנים, משתנה במהירות ● אם המנמ"ר לא ידע להתאים את עצמו למציאות החדשה - הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית, הוא עלול למצוא את עצמו עד מהרה נטול שליטה

המציאות הטכנולוגית שמתהווה כיום בחלק גדול מהארגונים אינה מיטיבה במיוחד עם המנמ"רים ואנשי מחלקות ה-IT. החידושים הטכנולוגיים הפורצים לתודעתנו חדשות לבקרים קורעים בכל פעם עוד ועוד שטחים מהגזרה שהיתה עד כה באחריות המנמ"ר. זאת, בנוסף לתהליכים אחרים שקורים כתוצאה מהטרנדים החמים בתעשיה. כך, למשל, תחום הדטה-סנטר נמצא כבר מזמן באחריות של קבלנים בשיטת מיקור-חוץ. עובדים מביאים איתם מהבית את הטלפונים החכמים שלהם, שמהווים כלי עבודה לכל דבר, עליהם מותקנים כל היישומים שבעבר היה המנמ"ר נותן להם במשרד. המשמעות הישירה של כל זאת היא איבוד שליטה, שנוטה להדיר שינה מעיני המנמ"רים.

חברת המחקר פורסטר (Forrester), שעוקבת אחר התופעה הזו, סבורה שלמנמ"רים אכן יש מקום לדאגה, אולם מוקדם מדי להספיד את מקצועם. להיפך, אומרים החוקרים בפורסטר, שסבורים שהשינויים המתחוללים כעת יכולים דווקא להעצים את מעמדו של המנמ"ר. לשם כך פרסמו האנליסטים של החברה צרור עצות מעשיות למנמ"ר שיסייעו לו להתמודד עם המציאות החדשה.

העצה הראשונה שמנדבים אנשי פורסטר, היא שעל המנמ"ר להיות קודם כל קשוב לעובדים ולהיות ערני לדרישות העסקיות. על פי האנליסטים, בעידן של העצמת המנמ"ר, מנמ"רים כבר לא נמדדים רק בהצלחות הטכנולוגיות שלהם ובעמידה בלוח הזמנים של פרויקטי IT, אלא גם ביכולת שלהם ליצור קשר עם לקוחותיהם הפנימיים בארגון.

עצה שימושית נוספת היא, השקיעו גם בתהליכים שמייצגים את התוצר הסופי של הארגון שלכם – לא רק בתהליכים עסקיים. התוצרים הסופיים, אומרים בפורסטר, הם אלו שצריכים להוביל את מדיניות ההשקעה של ה-IT. במקום לפזר הזמנות סרק לאספקת טכנולוגיות, חומרה ותוכנה, ה-IT חייב לשחק כאילו הוא שותף עסקי של הארגון, שתפקידו לבצע אופטימיזציה של גבולות הפורטפוליו של הטכנולוגיה. מנמ"ר, קובעים חוקרי פורסטר, צריך למדוד את הצלחותיו בין היתר גם על פי ההצלחות העסקיות של הארגון שבו הוא עובד.

טיפ נוסף עוסק בהתמקדות בהעצמת ארגון ה-IT ובחדשנות מתמדת – לא רק בביצועים. ההצלחה שלך כמנמ"ר, אומרים חוקרי פורסטר, מהווה הזדמנות לארגון לצמוח ולהתחדש, ויש אנשים שמוכנים ללכת איתך ולקחת סיכונים. על ידי עידוד החדשנות בתחום ה-IT ויצירת פלטפורמות טכנולוגיות שמעודדות פיתוחים חדשים, המנמ"ר הופך להיות מוביל לצמיחה של הארגון שלו ולא, רק ב-IT.

עצה אחרת קשורה לאישיות של המנמ"ר: הפוך עצמך לדמות שנהנית לתת שירות – ולא רק לספק טכנולוגיה, כותבים אנשי פורסטר. אתה, כמנמ"ר, צריך לשנות את מודל אספקת שירותי ה-IT בארגון שבו אתה עובד. כך, עליך לדאוג שצריכת שירותי ה-IT תהיה שיחת היום במסדרונות ושכולם ידברו באותה שפה טכנולוגית. אין ברירה, טכנולוגיה הרי תהפוך בסוף למוצר צריכה – כמו כל השירותים, והמנמ"ר יהיה אחראי על האספקה.

על המנמ"ר לזכור היטב, מזכירים בחברת המחקר, שאם ה-IT ידרוש יותר מדי בקרה, וחייהם של המשתמשים יהפכו למסובכים, תמיד ימצא העובד החכם דרך לעקוף את המנמ"ר ולמצוא פתרונות שאולי טובים בשבילו, אבל עלולים להמיט אסון על הארגון. אבל

השורה התחתונה: סביבת ה-IT שהמנמ"ר שלט בה כל השנים, משתנה במהירות. אם המנמ"ר לא ידע להתאים את עצמו למציאות החדשה – הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית, הוא עלול למצוא את עצמו עד מהרה נטול שליטה. חזרה לעמדת ההובלה תקפיץ אותו בבת אחת לצמרת הניהולית של הארגון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים