מבקר המדינה בודק את הפרטת פרויקט להב"ה ואת הטיפול בעובדים

צוותים של המבקר יתמקדו בבדיקת תהליכי ההפרטה של פרויקט להב"ה, הקמת המרכזים, גיוס העובדים החדשים והטיפול בעובדים הוותיקים ● הממצאים יפורסמו במסגרת הדו"ח הכללי, במאי 2012

מבקר המדינה החל לבדוק את הנעשה בפרויקט להב"ה של משרד האוצר – כך נודע לאנשים ומחשבים. צוותים של המבקר יתמקדו בבדיקת תהליכי ההפרטה של פרויקט להב"ה, הקמת המרכזים, גיוס העובדים החדשים והטיפול בעובדים הוותיקים. ממשרד מבקר המדינה מסרו בתגובה, כי המבקר אכן בודק את הנעשה בפרויקט להב"ה ויפרסם את ממצאיו במסגרת הדו"ח הכללי במאי 2012.

כפי שנחשף לראשונה באנשים ומחשבים, החליטה הממשלה להפריט את 17 מרכזי להב"ה במכרז שפורסם בתחילת 2011. במכרז זכו החברות ג'ון ברייס הדרכה ואומגה. כאשר החלו השתיים בהפעלת המרכזים, הם נתקלו בקבוצה של 20 עובדים שגויסו על יד הזכיינים הקודמים של להב"ה, ומועסקים בתנאי שכר שאינם תואמים את תנאי המכרז – עובדה שלא היתה ידועה קודם לכן. כתוצאה מכך, נוצר חשש לפיטורי אותם עובדים, המשמשים כמדריכים במרכזי להב"ה בעיירות פיתוח ובפריפריה.

בעקבות סערה ציבורית שקמה ודיונים שנערכו בנושא בכנסת, אישר משרד האוצר תקן נוסף למדריך בכל מרכז להב"ה, ובכך אפשר לזכייניות להגיע עם העובדים הקיימים להסדר. אולם עד מהרה התברר, כי ההסדר אינו מספק פתרון ל-14 מרכזי להב"ה שלא הופרטו, שם קיים מחסור חמור בכוח אדם, עד כדי העסקת שני מדריכים בלבד בחלק מהמרכזים – במקום התקן שעומד על ארבעה. לטענת מנהלי אותם מרכזים, משרד האוצר מונע מהם לגייס מדריכים, למרות שפע המועמדים, מאחר ושיטת ההעסקה שנקבעה מתבססת על מודל "קוסט-פלוס", שיותר תעסוקה בתעריפים גבוהים מאלו שנקבעו במכרז להפרטת המרכזים החדשים.

גורמים בשטח טוענים, כי למרות הסדרי האוצר, צפויים כ-30% מעובדי להב"ה למצוא את עצמם בקרוב ללא עבודה. במשרד האוצר אומרים, כי הם מודעים לבעיה, ומנסים למצוא לה פתרון. עם זאת, דוחים במשרד את הטענה לפיה יש כוונה לפטר עובדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים