סיסקו ממשיכה להסתבך בסין: התובעת טוענת כי יש הוכחות לכך שהחברה סייעה לממשל לנטר את הרשת

על פי הניו יורק טיימס, מחזיקה כת הפאלון גונג הוכחות לכך שבניגוד לנטען, סיסקו ערכה התאמה למוצריה באופן מיוחד כך שהפיתוח האמור יסייע לממשל הסיני לרדוף את מתנגדיו ● בעבר הכחישה ענקית התקשורת כי פיתחה ציוד שכזה במיוחד עבור הממשל הסיני ● סיסקו בתגובה: אנו לומדים את חומר התביעה

כת הפאלון גונג, הנרדפת על ידי הממשל הסיני, טוענת כי בניגוד להצהרות והכחשות קודמות של סיסקו (Cisco), יש בידיה הוכחות לפיהן ענקית התקשורת פיתחה במיוחד עבור הממשל ציוד לניטור ולרדיפה אחר חברי הכת – כך מדווח הניו יורק טיימס (New York Times).

על פי התביעה, סיסקו פיתחה במיוחד עבור הממשל הסיני ציוד לניטור תעבורת הרשת ולאיתור כותבים המתנגדים למשטר. סיסקו, כאמור, הכחישה כי עשתה כך. ביום ו' האחרון תיקנו חברי הארגון המשפטי המייצג את חברי כת הפאלון גונג את התביעה שלהם, תוך הגשת מסמכים והוכחות, לדברי התובעים, המעידים על מעשיה של סיסקו.

התביעה מתבססת על יכולת לתבוע חברות אמריקניות בשל פעילות המהווה הפרה של זכויות האדם, אף אם פעילות זו נעשתה מחוץ לגבולות ארה"ב. בתביעה המקורית נטען, כי סיסקו סייעה לסין לבנות את Golden Shield – פיירוול אשר מצנזר את תעבורת הרשת ומנטר את מי שהמשטר מעוניין לעקוב אחריו, משמע דיסידנטים – מתנגדי משטר.

בתיקון התביעה טענו אנשי כת הפאלון גונג, כי מצויים בידיהם הוכחות לכך שבניגוד לנטען, סיסקו אכן ערכה התאמה למוצריה באופן מיוחד כך שהפיתוח האמור יסייע לממשל הסיני לרדוף את חברי הפאלון גונג. כך, הוגשו לבית המשפט מסמכים שנטען ששייכים לאגף השיווק של סיסקו, ביניהם כאלה שנשלחו לסוכנויות ממשל סיניות, ובהם יש התפארות לפיה הטכנולוגיה של סיסקו "יכולה לזהות יותר מ-90% מהתמונות של הפאלון גונג".

מסמך נוסף, נטען, שימש את אנשי המכירות של ענקית התקשורת, ובו היה תיאור של בסיס נתונים המרכז מידע על אזרחי סין, לרבות "אנשי מפתח בארגון הכת המרושעת פאלון גונג". בסיס הנתונים אמור לרכז מידע ממקורות ממשלתיים שונים, לרבות פעילות פלילית, נסיעות לחו"ל, פרטי כלי רכב ועוד. נתונים אלה היו אמורים להתחבר למצלמות מעקב בווידיאו. לא ניתן היה לברר האם הוקם בסיס נתונים שכזה בסופו של דבר. בשל הפיתוחים שסיסקו ביצעה בעבור הממשל הסיני, נטען, חלק מחברי הכת נעצרו ונאסרו.

כריסטין קרוול, דוברת של סיסקו, מסרה בתגובה, כי מנהלים בכירים בחברה בוחנים אל פרטי התלונה המחודשת, וכי אין בידה להגיב כעת.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מתרגלת בשיטה הנפלאה :)

    לשם הבהרה- פאלון דאפא או פאלון גונג כלל אינה כת, היא גם לא "תנועה". ולכל התוהים ממליצה בחום לפתוח מילון אבן שושן ולבדוק שוב את המונחים הללו. פאלון דאפא היא שיטה לטיפוח תרגול. אין לה ארגון מסודר עם חברים, אין לה מאסטר עבורו עושים טקסים למינהם או מקריבים רכוש, כסף או כל אלמנט אחר. אין לה רישומים של "חברים", אין לה בעלי תפקידים או דרגות נמוכות או גבוהות יותר, אין לה שום קשר לכסף או תרומות או כל תשלום שהוא ואדם יכול לתרגל בה במשך כל חייו בביתו מבלי שאף אחד כלל ידע עליו זו שיטה שמכוונות ישירות ללב האדם ואין לה שום אלמנט של פורמליות או טקסיות או כל דבר המאפיין "כת" או "תנועה" השיטה מלמדת כיצד להיות טוב יותר וללכת על פי עקרונות של אמת-חמלה-סובלנות. תכונות שיעשו טוב לכל אדם באשר הוא. המתרגלים בשיטה חיים חיים רגילים לחלוטין, עובדים בעבודות רגילות ובעלי משפחות, ילדים וכולי. אין לה קשר לפוליטיקה כהוא זה, ומאז 1999 השנה בה החלה הרדיפה הנוראית, נעשות פעולות רבות לחשוף את האמת המוסתרת על ידי המדיה ומושתקת על ידי השלטו בסין. לידע בסיסי נוסף - http://www.falundafa.org.il/p-intro.htm

אירועים קרובים