תגובה

"נתוני הצמיחה האורגנית המיוחסים ל-One1, הינם מוטעים ולא ברור מהיכן לקח אותם הכותב. התוצאה של האמור בכתבה הנו חמור מבחינתנו, שכן התוצאה היא הסוואת ביצועיה המדהימים של One1", כותב שי אוזון - מנכ"ל One1 תוכנה, בתגובה להשוואת תוצאות הרבעון השני של חברות ה-IT בישראל, כפי שפורסמה על ידי אנשים ומחשבים

בעקבות ידיעה שפורסמה תחת הכותרת "השוואה: נס היא חברת ה-IT הגדולה בישראל מבחינת הכנסות, מטריקס הרווחית ביותר – ובהפרש ניכר", מבקש שי אוזון, מנכ"ל One1 תוכנה, למסור את התגובה הבאה:

"ברצוני להביא לידיעתכם, כי בכתבה הנ"ל, שעיקרה השוואה בין חברות ה-IT הגדולות בישראל על בסיס תוצאות הרבעון השני של השנה, הוצגה One1 בצורה מטעה תוך עיוות נתוני הדוחות.

לגופו של עניין, בכותרת הופיע הציטוט, 'מטריקס מובילה את הטבלה גם מבחינת קצב הצמיחה והרווחיות התפעולית שעמדו על כ-18% ו-42.49 מיליון שקלים בהתאמה'. קראנו ולא האמנו. הרי One1 סיימה את הרבעון והחציון עם מחזור הכנסות כמעט כפול מהתקופה המקבילה אשתקד. איך יתכן שהדרוג שהינו בעל חשיבות רבה בענף הוענק לחברה ששיעור צמיחתה ברבעון נע בין 15% ל-18%? כשצללנו לעומק הכתבה, התברר מקור השגיאה: 'למרות שעל הנייר הסתכם קצב הצמיחה של One1 ב-81% נבע מרבית הגידול מרכישת חברות. על פי נתוני החברה, הגידול האורגני ברבעון האחרון הסתכם ב-12% בלבד'.

בנושא זה יש לנו מספר תהיות. כידוע לכל, כל חברות ה-IT הגדולות בישראל הגיעו ומגיעות לצמיחה על בסיס רכישות. להזכירכם, בכנס אנשים ומחשבים שקיימה מטריקס רק לפני כחודש וחצי נאמר על ידי מנכ"לה, 'רכשנו חמישים חברות ביותר מ-350 מיליון שקלים, זה ב-DNA שלנו ונמשיך לעשות זאת'. ובנוסף: 'ביצענו השנה כבר שש רכישות'. לא ראינו בסיקור על מטריקס שגרעתם מביצועיה את התוצאות הכספיות שנבעו מרכישת חברות חדשות.

נתוני הצמיחה האורגנית המיוחסים ל-One1, הינם מוטעים ולא ברור מהיכן לקח אותם הכותב. התוצאה של האמור בכתבה הנו חמור מבחינתנו, שכן התוצאה היא הסוואת ביצועיה המדהימים של One1 – חברת ה-IT הצומחת ביותר בישראל בכל צורה, כולל רכישות וללא רכישות – כך גם נקבע בסקר האחרון של חברת STKI.

ברור לנו, כי העבודה העיתונאית דורשת לעיתים התמודדות עם נתונים רבים ועיבודם על מנת להביא לקורא את תמצית הדברים. יחד עם זאת, בהשוואה בין חברות יש לייצר מכנה משותף ולהשתמש באותם בסיסי השוואה.

One1 הינה חברת ה-IT הצומחת ביותר מבין חברות ה-IT בישראל. One1 הציגה ברבעונים האחרונים גידול מתמיד בכל תחומי פעילותה. חוסנה הפיננסי והמבנה הארגוני החזק מאפשר לה להגדיל את עסקיה, אורגנית ואקסוגנית. היכולת של חברה לרכוש פעילויות חדשות ולהטמיע אותן בצורה חלקה תוך גידול עסקים, תלויה במספר גורמים, לרבות איתנות פיננסית, יכולות ניהוליות, מבנה ארגוני מתאים, צוות ניהולי חזק ועוד. ארגון שאין לו את המרכיבים הללו, לא יכול לצמוח.

לכן, בניתוח פרמטר של צמיחה, לא נכון לנטרל רכישות, הרי שאז מה שהיה הוא שיהיה – כלומר חברה תישאר לעד מה שהיתה ביומה הראשון. חברות כמו יבמ (IBM), אורקל (Oracle) וגוגל (Google) גדלות ונכנסות לתחומים חדשים רק על ידי רכישות. האם הן לא צומחות?".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. כתבה

    אני מסכים אך תוהה למה מתכוון כאשר מציין צמיחה? הרי גיוס עובדים ורכישות לא תמיד עומדים בקנה מידה אחד של התייעלות

אירועים קרובים