מנהיגות, עסקים ושייקספיר

מה הקשר בין כדורסל לעסקי אבטחת המידע? האם חברת ענק ששווה מיליארדים יכולה לפעול כמו סטארט-אפ? בראיון עימו שפורסם בניו יורק טיימס, דיבר אנריקה סאלם – נשיא ומנכ"ל סימנטק (Symantec), על מנהיגות, עסקים ואפילו על שייקספיר…

לדברי סאלם, את שעורי המנהיגות הראשונים שלו קיבל כאשר שיחק כדורסל בבית הספר התיכון ובאוניברסיטה – שם הבין מהו מאמץ צוותי. לקח נוסף אותו למד סאלם מהספורט, הוא הצורך להקשיב למאמן ולהנחיותיו כדי להשתתף במשחק או בפעילות העסקית, כאשר לעתים עובד מסוים בפרויקט אינו מסוגל לראות את התמונה הגדולה, ואינו יכול להבין את ההשלכות של כל החלטה שמתקבלת.

מהמחזה "מידה כנגד מידה" של שייקספיר למד סאלם, כי "ספקות הם בוגדים" ועלולים לגרום להפסיד את הטוב בו עשויים לזכות, בגלל הפחד לנסות. הציטוט של שייקספיר מופיע במצגת של סאלם, שכותרתה "לקחים שלמדתי לאורך הדרך", ובה מסרים כמו: "השאר את האגו ואת התואר שלך בדלת הכניסה", ומהפואמה יוליסס של טניסון הוא לקח את הציטוט "אני חלק של כל מה שפגשתי" – אנחנו לומדים מכל אדם שאנו פוגשים.

סאלם אמר בראיון, כי הוא מסיים רבים מהאי-מיילים שלו עם המשפט "צפו לדברים גדולים", שמשמעותו שהרף צריך להיות גבוה והוא מצפה מאנשים להיות ביצועיסטים. "אני רוצה שיהיו סביבי אנשים גדולים, ואני מצפה שהם יעשו דברים גדולים, ובכנות – אנשים טובים שואפים לכך", אמר מנכ"ל סימנטק בראיון. "מטרתי הנה 'למתוח' אנשים לביצוע דברים שהם לא חשבו כי הנם אפשריים, אבל אינך יכול הרחיק לכת ולשבור אותם".

באשר להתפתחות סגנון המנהיגות שלו, אמר סאלם, כי היום הוא יותר ישיר מאשר בעבר, ומרגיש שאינו צריך להיזהר כשהוא מדבר עם אנשיו, כך שקל יותר לקבל את המידע, וזה כולל גם שיחות קשות עם אנשים על ביצועיהם.

"אם אתה רוצה להצליח, אתה חייב להיות מסוגל להעביר מסרים קשים, ואני מגלה כי מנהלים רבים לא יעבירו מסרים אלה ואז אנשים יופתעו. אם רצית להיות מנהל, אתה צריך לנהל, והמשמעות של ניהול היא לפעמים שאתה צריך להעביר מסר קשה, אבל עליך לתת את המשוב בדרך ובטון קונסטרוקטיביים".

ואיזה תרבות רוצה סאלם ליצור בסימנטק? "עליך להיות אגרסיבי. עליך לרצות לנצח. הייה נכון לקחת סיכונים. עדיף להתנצל מאשר לבקש רשות. אני רוצה שאנשים ייקחו סיכונים ויקבלו החלטות, ואני רוצה שיהיו יותר אגרסיביים. לפעמים אני רוצה שנהיה סטארט-אפ של 6.5 מיליארד דולרים. כך אני חושב על התרבות הארגונית שלנו"…

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים