גרטנר: שוק מיקור-החוץ יצמח השנה ב-6.9% והיקפו יעמוד על 313 מיליארד דולרים

הצמיחה תימשך בכל שנות המחצית הראשונה של העשור, ובין השנים 2011 ל-2015 היא תעמוד על 4.6% בשנה בממוצע, מעריכה חברת המחקר בדו"ח חדש ● על פי האנליסטים של גרטנר, ספקיות מיקור-החוץ משקיעות השנה יותר משאבים בשיווק ובמכירות, לצד השקעה בפיתוח תשתיות ה-IT שלהן, לטובת אספקת שירותים מבוססי ענן ● אלי יאנג, סגנית נשיא בגרטנר: "ספקיות שיתעלמו ממגמת מיחשוב הענן עלולות למצוא עצמן מספקות את שירותי האתמול, באופן שלא מתאים ללקוח של המחר - בוודאי לא בהיבט המחיר"

שוק שירותי ה-IT במיקור-החוץ צפוי לצמוח בשנת 2011 ב-6.9% והיקפו יעמוד על 313.2 מיליארד דולרים – כך על פי דו"ח חדש שפרסמה חברת המחקר גרטנר (Gartner). על פי הדו"ח, ספקיות מיקור-החוץ משקיעות בימים אלה יותר בשיווק ובמכירות, לצד השקעה בפיתוח תשתיות לטובת אספקת שירותים מבוססי מיחשוב ענן.

להערכתה של חברת המחקר, הצמיחה תימשך בכל שנות המחצית הראשונה של העשור, ובין השנים 2011 ל-2015 היא תעמוד על 4.6% בשנה בממוצע. "ברור לעין כי ספקיות מיקור-החוץ אופטימיות, למרות ערפל ואי ודאות בהם נתונה הכלכלה העולמית", אמר ראלף ג'סטר, סגן נשיא ועמית מחקר בגרטנר.

גרטנר ערכה שאלון מקוון בין 47 ספקיות מיקור-החוץ הגדולות בעולם, שהיקף פעילותן המצטבר מהווה 62% מכלל התחום בעולם. הספקיות נדגמו מכל רחבי הגלובוס ומבין כל סוגי פעילות מיקור-החוץ – תשתיות, תחנות קצה, אחסון, רשתות, יישומים ושירותי מיחשוב ענן. התשובות העלו, כי בשל הצפי לגידול בפעילות ספקיות מיקור-החוץ, בכוונתן להוציא 2% עד 5% ממחזור המכירות שלהן על פעילות שיווקית השנה. המדובר בנתון גבוה לעומת שנים קודמות, אז היקף ההשקעה בשיווק עמד על 1% עד 3%. במקביל, שני שלישים מהספקיות יוציאו השנה יותר על פעילות מכירות, 6% בממוצע בהיקף ממחזורן.

מהדו"ח עולה עוד, כי בראש סדר העדיפויות של ספקיות מיקור-החוץ, מדורג הרצון לזכות בחוזים חדשים. זאת, אף שבין 66% ל-70% מרווחיהן השנה הגיעו דווקא מחוזים קיימים ולא חדשים. רוב הספקיות מתכוונות לשפר את תשתיות המיחשוב שלהן, ולהשקיע בבניית יכולות לאספקת שירותי IT בתצורת מיחשוב ענן לגווניו. זאת, למרות ההכרה שלהן, כי התחום צפוי להניב להן פחות מחמישית ממחזורן הכספי: רק 18% מהמכירות יגיעו מאספקת שירותי מיחשוב ענן או אספקת שירותי תשתית במעין אירוח. ספקיות מיקור-החוץ מעריכות, כי תחום מיחשוב הענן יניב להן 24% מהמכירות ב-2012. על פי חברת המחקר, ספקיות מיקור-החוץ מתייחסות בצורה חשדנית לתופעת מיחשוב הענן ולהשפעת המגמה על עסקיהן.

על פי אלי יאנג, סגנית נשיא בגרטנר, "מודלים מסורתיים של לקוח-ספק בתחום מיקור-החוץ צפויים לחוות טלטלה ושינוי. זה החל עם השינויים העסקיים שהענן חולל ויחולל, והמגמה הזו תמשיך להשפיע על השוק. ספקיות שיתעלמו ממגמת מיחשוב הענן עלולות למצוא עצמן מספקות את שירותי האתמול, באופן שלא מתאים ללקוח של המחר – בוודאי לא בהיבט המחיר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים