עסקה בסכנה: ספרינט הגישה תביעה בניסיון למנוע את רכישת טי-מובייל על ידי AT&T

על פי ספרינט, המתחרה ב-AT&T ובטי-מובייל, העסקה תפגע בצרכנים הפרטיים ובלקוחות העסקיים, תוביל לעליית מחירים ותפחית את החדשנות ● עוד טוענת ספרינט, כי הרכישה על ידי AT&T תגרום להיעלמותה של מתחרה שהציעה "מחירים נמוכים וחידושים רבים"

לאחר שמשרד המשפטים האמריקני הגיש תביעה בדרישה לאסור על המיזוג בין AT&T לבין טי-מובייל (T-Mobile) – עסקה שהייתה הופכת את החברה הממוזגת למפעילת הסלולר הגדולה בארצות הברית, הגישה אתמול (ג') גם חברת ספרינט-נקסטל (Sprint Nextel) תלונה משלה בניסיון למנוע את העסקה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בשבוע שעבר נימק ג'יימס מ. קול, עוזר לתובע הכללי במשרד המשפטים האמריקני, את הגשת התביעה כנגד AT&T, בכך שהעסקה תפגע בתחרות בענף, תוביל לעליית מחירים ותפגע בשירות ובחדשנות. בתלונתה מציינת ספרינט טיעונים דומים.

"בחברת ספרינט מתנגדים להשתלטות של AT&T על טי-מובייל", ציינה סוזן זי. האלר, סגנית נשיא לעניינים משפטיים בספרינט, בהודעה שפרסמה החברה. "הגשת התלונה נעשית בשם הצרכנים והתחרות, ואנו מתכוונים להקדיש את כל הידע והמשאבים שלנו על מנת להוכיח שהעסקה אינה חוקית".

בספרינט טוענים, כי הרכישה של טי-מובייל על ידי AT&T תפגע בצרכנים הפרטיים ובלקוחות העסקיים, תוביל לעליית מחירים, תפחית את החדשנות, תבסס את מעמדו של הדואופול החדש שיווצר, ותחליש את מעמדן של ספרינט ושל שאר החברות העצמאיות.

עוד טוענת ספרינט, כי הרכישה על ידי AT&T תגרום להיעלמותה של מתחרה שהציעה "מחירים נמוכים וחידושים רבים", וכי בחברת ורייזון (Verizon) יעדיפו לשתף פעולה עם AT&T מאשר להתחרות בה. מעמדה של ספרינט, על פי התלונה, יהפוך לשולי, יכולתה להציע מכשירים נחשקים כמו iPhone תוגבל, ותלותה ברשתות של AT&T ו-ורייזון לצורכי נדידה תגבר.

וויין ווטס, סגן נשיא בכיר ב-AT&T והיועץ המשפטי הראשי של החברה, הביע בשבוע שעבר פליאה על ההתנגדות של משרד המשפטים האמריקני לעסקה, ועל דרישת המשרד לערוך בחינה מקיפה של המיזוג. לטענת ווטס, העסקה תאפשר למיליוני לקוחות ליהנות משירותים טובים יותר של תקשורת סלולרית, תסייע לחברת AT&T להציע את טכנולוגיית 4G LTE ל-55 מיליון אמריקנים נוספים ותוביל להשקעות של מיליארדי דולרים וליצירה של עשרות אלפי מקומות עבודה.

יצוין, כי אם העסקה לרכישת טי-מובייל בארצות הברית תמורת 39 מיליארד דולרים לא תצא לפועל בעקבות התנגדות הרשויות, יתכן שחברת AT&T תיאלץ לשלם לדויטשה טלקום (Deutsche Telekom), החברה האם של טי-מובייל, דמי ביטול בסכום של שישה מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים