משתמשי מקינטוש כבר לא לבד: מיקרוסופט השיקה עכבר מולטי-טאץ' לחלונות 7

העכבר, שמכונה Touch Mouse ופועל תחת חלונות 7 בלבד, משתמש בחיישנים מיוחדים שממוקמים מתחת לכפתורים, כדי לנתח תזוזה של אצבע, שתיים ואף שלוש ● סקוט קרופלד, מנהל מוצר בחטיבת החומרה של מיקרוסופט: "זו הפעם הראשונה שבה זיווגנו בין השליטה והדיוק של העכבר עם האינטראקטיביות שמספק המגע למחשבי PC"

חטיבת החומרה של מיקרוסופט (Microsoft) השיקה עכבר חדש שמשלב בתוכו תמיכה ביכולות מולטי-טאץ'. העכבר, שמכונה Touch Mouse, פותח בחברה במשך כשנתיים ונועד לשמור על היכולות המוכרות של העכבר המסורתי, תוך מתן אפשרות להשתמש במחוות אצבע המזכירות את אלו שניתן לבצע על גבי מסכי מגע ומשטחי שליטה במחשבים ניידים ומחשבי לוח.

העכבר, שפועל תחת חלונות 7 (Windows 7) בלבד, משתמש בחיישנים מיוחדים שממוקמים מתחת לכפתורים, כדי לנתח תזוזה של אצבע, שתיים ואף שלוש. לפי מיקרוסופט, ניתן בהזזת אצבע אחת על פני המשטח המיוחד לגלול כל סוג של מסמך ב-360 מעלות, בעזרת שתי אצבעות ניתן להגדיל או להקטין את החלון הפעיל או להצמידו לאחד מצדדי המסך, ובעזרת שלוש אצבעות – לבצע פעולות שקשורות לשולחן העבודה כולו, כמו מעבר בין מטלות פתוחות או מזעור כל החלונות הפתוחים. בתוכנות שתומכות במעבר בין דפים, כמו דפדפן אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) ותוכנות צפייה בתמונות, ניתן בתנועה מהירה של האגודל לעבור קדימה או אחורה בין הדפים.

יצוין כי אפל (Apple), יצרנית מחשבי המקינטוש, השיקה עכבר בעל תכונות זהות כבר באוקטובר 2009. העכבר שלה, Magic Mouse, מתהדר בתכונות מולטי-טאץ' השאולות ממכשירי ה-iPhone וה-iPad הפופולאריים של החברה. בנוסף, משווקת אפל משטח שליטה בשם Magic Trackpad, שמציע למשתמשי מחשבי מק נייחים את פד השליטה המוכר מהדגמים הניידים של שלה, ה-MacBook וה-MacBook Pro.

"זו הפעם הראשונה שבה זיווגנו בין השליטה והדיוק של העכבר עם האינטראקטיביות שמספק המגע למחשבי PC. אנחנו מעניקים למשתמשים שליטה שהם יכולים להרגיש בקצות אצבעותיהם", אמר סקוט קרופלד, מנהל מוצר בחטיבת החומרה של מיקרוסופט.

מחירו הרשמי של העכבר עומד על 79.99 דולרים, אך הוא כבר נמכר בחנויות שונות בארצות הברית בהרבה פחות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים