בכירים בהיי-טק לנתניהו: תומכים במחאה החברתית

במכתב ששלחו מנהלים בכירים בענף לראש הממשלה, בנימין נתניהו, הם כותבים כי "חוסנה ובטחונה של מדינת ישראל חייבים להישען בראש וראשונה על קיומה של חברה מוסרית, צודקת ושוויונית יותר. חברה שבה סולידריות וערבות הדדית אינן מלים בעלמא אלא תשתית מרכזית לקיומה" ● המנהלים, ששלחו העתק ממכתבם לפרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, חתמו בציינם כי "אדוני ראש הממשלה, שעת רצון היא, אל לך להחמיץ אותה" ● בין החותמים על המכתב נמנים ראובן אגסי, דב מורן, ד"ר ארנה ברי, מנהלת מרכז המצוינות של EMC בישראל, ועוד רבים

עשרות מנהלים ויזמים במגזר ההיי-טק המקומי פנו השבוע לראש הממשלה בנימין נתניהו במכתב ובו הם הביעו תמיכה במחאה החברתית. בין החותמים על המכתב נמנים ד"ר ארנה ברי, לשעבר המדען הראשי במשרד התמ"ת וכיום סגנית נשיא EMC העולמית ומנהלת מרכז המצוינות של החברה בארץ; מיכל בלומנשטיק-ברוורמן, מנכ"ל RSA ישראל, חטיבת אבטחת המידע של EMC; ראובן אגסי, מייסד ויו"ר קוויקסופט; דב מורן, מייסד אם-סיסטם ומודו; דן ברנע, מקימי המימד החדיש, שנמכרה תמורת 650 מיליון דולרים ל-BMC; יובל אופק, מנכ"ל די.בי. מושן (dbMotion) העוסקת בשיתוף מידע רפואי; משה קוזלובסקי, בכיר לשעבר באמדוקס, ועוד רבים.

"אדוני ראש הממשלה", כתבו המנהלים, "אנו מבקשים להביע את תמיכתנו הבלתי מתפשרת בתנועת המחאה החברתית. אנו סבורים כי חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל חייבים להישען בראש ובראשונה על קיומה של חברה מוסרית, צודקת ושוויונית יותר. חברה שבה סולידריות וערבות הדדית אינן מלים בעלמא אלא תשתית מרכזית לקיומה".

על פי הכותבים, "צמצום הפערים בחברה, הקטנת מימדי העוני ומתן האפשרות למעמד הביניים להתקיים בכבוד הם בעינינו צו השעה".

"אנו מאמינים", כתבו מנהלי ההיי-טק המקומי, "כי נוצרה הזדמנות יחידה במינה הקוראת למנהיגות אמיתית, מנהיגות שתמנף את המומנטום והקול העולה מכל שדרות העם לשידוד מערכות אמיתי ולשינוי משמעותי בסדרי העדיפויות ובהקצאת המשאבים".

לדברי הבכירים, "עמדתנו זו אינה בגדר עמדה מוסרית בלבד. אנו מבקשים לתרום תרומה ממשית, ומביעים לפיכך את תמיכתנו המלאה בהצעות הנשמעות לאחרונה לבצע רפורמה מקיפה במערכת המיסוי, זאת, במטרה להסיט משאבים מהשכבות המבוססות לתמיכה בבניית חברה צודקת ושוויונית יותר". במכתב מסבירים הבכירים, כי "יש להדגיש כי הרפורמה במערכת המיסוי, חשובה ככל שתהא, צריכה להיות צעד אחד מתוכנית כוללת שתתמודד באופן מעמיק עם חוליי החברה הישראלית. אנו מאמינים כי לעת הזו נדרשת הסטת משאבים משמעותית בתקציב המדינה לחיזוק מערכות חברתיות כחינוך, בריאות, רווחה ואחרות". בסיום מכתבם מציינים בכירי ההיי-טק, כי "אנו מצפים מהממשלה בראשותך ומכל ממשלה עתידית, להתמודדות אמיצה עם בעיות מבניות יסודיות המונעות שוק חופשי תחרותי וחלוקה צודקת של משאבים".

המנהלים, ששלחו העתק ממכתבם לפרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי, חתמו בציינם כי "אדוני ראש הממשלה, שעת רצון היא, אל לך להחמיץ אותה".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הפטיש

    צביעות לשמה מאת יצרני חוסר הצדק החברתי וזאת לא סיסמא. היחס לעובדים, התחרות, הבזבוז , הבריחה מתשלום מיסים ותכמון הלקוחות הם המפתח לעיסוקם.

  2. דנה

    יש להסדיר העסקת עובדי הקבלן בממשלה,כך שייחשבו לעובדי מדינה על כל המשתמע מכך. מכרז החשכ"ל בנושא רק מנציח את "העבדות" ובמנעו שקיפות,הוא גורם שהגנבים,היינו זוכי המכרז,ינסו להעמיס כל הוצאה על גב העובד כדי שיוכלו לעשוק אותו ככל יכלתם. יש לבטל מכרז כושל זה,שכמעט לא היטיב עם העובדים,וכאמור להעסיק העובדים כעובדי מדינה.

אירועים קרובים