מיקרוסופט ו-HP נגרעו ממדד ה-Dow Jones Sustainability Index

המדד, אשר הושק בשנת 1999, מנסה לבחון את המחויבות של החברות הן לאיכות הסביבה והן לסביבה החברתית ● על פי עורכי המדד, HP ומיקרוסופט לא ראויות להיכלל בו משום שהן לא עושות מספיק (במקרה של HP) וכמעט כלום (במקרה של מיקרוסופט) לשימור הסביבה ● עם זאת, ההשפעה של ההסרה מהמדד לא צפויה להשפיע על החברות בצורה משמעותית שכן רק אחוז קטן מהמשקיעים מודע לקיומו של המדד, ואחוז נמוך עוד יותר אף עוקב אחר התנודות בו

שתי חברות טכנולוגיות גדולות – מיקרוסופט (Microsoft) ו-HP – נגרעו ממדד ה-Dow Jones Sustainability Index. המדד, אשר הושק בשנת 1999, מנסה לבחון את המחויבות של החברות הן לאיכות הסביבה והן לסביבה החברתית. המדד בוחן שורה של פרמטרים ובהם שימור אנרגיה, פיתוח ושווק מוצרים ירוקים, והשתתפות בפרויקטים חברתיים. על פי עורכי המדד, HP ומיקרוסופט לא ראויות להיכלל בו משום שהן לא עושות מספיק (במקרה של  HP) וכמעט כלום (במקרה של מיקרוסופט) לשימור הסביבה.

HP אומנם הקטינה ב-35% את תצרוכת האנרגיה של מוצריה עד שנת 2010 (לעומת התצרוכת בשנת 2005. ג.ב.ז), ואף קיבלה ציונים טובים בתחום הפיתוח והשיווק של מוצרים ירוקים, אולם החברה לא עשתה מספיק בכל הנוגע לאי שימוש בחומרי גלם שמקורם ממדינות שפוגעות בזכויות אדם. כמו כן קיבלה החברה ציונים נמוכים מאוד בתחום החברתי. על פי עורכי המדד, התרומות של מוצרים טכנולוגיים כדי לסייע לשכבות אוכלוסייה נחשלות פחתו ב-50%, למרות שהתרומות הכספיות גדלו ב-25%. לבסוף ציינו עורכי המדד, כי החברה לא עושה ככל שביכולתה על מנת להבטיח שתנאי העבודה אצל ספקיה יהיו אנושיים.

באשר למיקרוסופט היו עורכי המדד ביקורתיים עוד יותר וציינו, כי לדעתם החברה לא עושה מספיק על מנת לשמור על הסביבה, ובניגוד לחברות אחרות – מיקרוסופט אפילו לא מפרסמת דו"ח שנתי בנושא.

עם זאת, ההשפעה של ההסרה מהמדד לא צפויה להשפיע על החברות בצורה משמעותית שכן רק אחוז קטן מהמשקיעים מודע לקיומו של המדד, ואחוז נמוך עוד יותר אף עוקב אחר התנודות בו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים