תוכן שיווקי

לקראת GovSec 2011 | אמיר גרובייס, Waterfall: "תפיסת אבטחת המידע הלאומית חייבת לקחת בחשבון השקעות גם בהגנה על התשתיות האזרחיות"

11/09/2011 14:39

מה חסר למדינת ישראל בתחום ההגנה על המידע?
כדי להיות מוכנים היטב לאתגר של אבטחת מידע – צריך לשדרג את היקף ההשקעות בתשתית הטכנולוגית ובתשתית האנושית. ממשלת ישראל צריכה לחבור לגופי תעשייה וחברות פרטיות כדי להפיץ מידע להעלאת מודעות ארגונית ותוכניות להגנת תשתיות קריטיות ואזרחיות. חשוב שתיהיה מדיניות קבועה של שיתוף פעולה והחלפת מידע בין הגופים השונים לשימוש בטכנולוגיות אבטחת מידע מתקדמות כולל עם גופים מצה"ל שאף הוא משקיע משאבים רבים בתחום.

תפיסת אבטחת המיידע הלאומית של מדינת ישראל חייבת לקחת בחשבון השקעות גם בהגנה על התשתיות האזרחיות, כמו בריאות, טלקום, ביוב, תחבורה, מזון, שירותי חירום ועוד. בניית אסטרטגיות אבטחה, שילוב מידע, חינוך גורם האנושי ביחד עם הטמעת טכנולוגיות אבטחה מתקדמות על כלל הרשתות האזרחיות והקריטיות יכול לשפר באופן דרמטי את רמת אבטחת המיידע הקיימת כיום בישראל .

כיצד יש להגיב במקרה של התקפות רשת ברמה לאומית?
תולעת Stuxnet, אשר פגעה בחברות אנרגיה ברחבי העולם, מייצגת זן המתקדם של איומים ברמה הלאומית הדורשים פתרונות אבטחה מתקדמים יותר ולא סטנדרטיים. מוצרי הסייבר סקיוריטי של חברת ווטרפול מותקנים בכל סוגי התשתיות הקריטיות כאן בארץ, וכן באופן נרחב בחברות אנרגיה ותשתית בצפון אמריקה, ולאחרונה גם באירופה ובמזרח הרחוק. הניסיון המצטבר של החברה בעבודה עם לקוחות ביטחוניים, תשתיות קריטיות וכן גופי ממשלה ורגולטורים שונים מלמד שאין "פיתרון קסם".

והאם יש בידינו טכנולוגיות הגנה יעילות?
על מנת שנוכל לבנות מערך הגנה יעיל ואיכותי שיגן על נכסיה האסטרטגיים השונים של מדינת ישראל חשוב לשלב פתרונות מובילים מוכחים תוך התייחסות לאספקטים השונים הקשורים לעולם אבטחת המידע, כמו אבטחת נקודות קצה, הגנה על סביבות מסרים ו-Web, טיפול בסכנות הקשורות לקישוריות רשתות מסווגות ועוד.

למדינת ישראל יש שפע של טכנולוגיות ואנשים מקצועיים בעלי יכולות גבוהות וניסיון מגוון. חברות שונות שצמחו מהעולם הצבאי כדוגמת חברת Waterfall Security Solutions, הצליחו לפתח טכנולוגיות אבטחה מתקדמות ביותר מוטמעות כיום גם בקרב לקוחות עסקיים בעולם האזרחי ברחבי העולם.

אירועים קרובים