תוכן שיווקי

יישומי גישה מרחוק במכשירים ניידים לעזרת המנמ"ר

ניהול פרצות אבטחה וניהול הבידול בין שימוש עסקי לשימוש פרטי הם האתגרים המרכזיים שעומדים בפני המנמ"ר שבארגונו משולבים טלפונים חכמים וטאבלטים בהתנהלות השוטפת של עובדי החברה. מכשירים אלה יוצרים גם הזדמנויות חדשות בדמות הגברת השיתופיות בארגון והיעילות התפעולית וכן שיפור ניהול הסיכונים

11/09/2011 14:53

מאת רונן ששון, מנכ"ל קומיוניטייק טכנולוגיות

מגוון תחזיות עדכניות מטעם חברות מחקר מובילות מעיד על צפי שימוש במכשירים ניידים חכמים בארגונים של כ-1.8 מיליארד מכשירים בשנת 2014 וצפי הכנסות שנתיות של כ-22 מיליארד דולר מיישומי ענן ארגוניים בשנת 2014. סדרי העדיפויות עליהם מעידים מנמ"רים במחקרים עדכניים מחזקים את התחזיות הללו: רכישת סמארטפונים וטאבלטים לארגון, רכישת יישומים מכווני ניידות, שימוש בשירותי ענן והטמעת יישומי גישה מרחוק.

במקביל, המנמ"ר בארגון הנייד ניצב בפני אתגרים חדשים: מקסום חוויית הקישוריות בסביבת העבודה תוך שימוש נכון בשירותי ענן; מציאת האיזון הניהולי בין שימושים פרטיים לשימושים עסקיים במכשירים הניידים על ידי החלת מדיניות אבטחת מידע; עידוד שיתופיות בין עובדים לשיפור יעילות תפעולית; שיפור תפקוד העובדים בזמן התניידות מחוץ למקום העבודה. אתגרים אלה יוצרים לחץ על המנמ"ר לאמץ טכנולוגיות חדשות ולהעניק כלים משמעותיים לעובדים. פתרונות גישה מרחוק עשויים לתת למנמ"ר אפשרויות התמודדות חדשות למגוון האתגרים העומדים בפניו:

1. ניהול תמיכה פנים ארגוני באמצעות יישום תמיכה מרחוק. יישום התמיכה מרחוק מאפשר לנציג תמיכה ארגוני לראות ולתפעל מכשיר של עובד מרחוק באופן מלא כאילו החזיק אותו בידיו. הגישה מרחוק מעניקה יכולת להבין במהירות מה הבעיה ולתפעל מרחוק פתרון במהירות וביעילות. טכנולוגיית השליטה מרחוק מקלה על העברת התמיכה במכשירים ניידים מספק התקשורת לארגון. התמיכה הפנימית מוודאת קישוריות תמידית של מנהלים ומומחים; מקטינה את שעות העבודה המבוזבזות על קבלת תמיכה מנציגים חיצוניים; ומקטינה את פרצות האבטחה הנוצרות בתמיכה חיצונית כתוצאה ממסירת מידע חסוי.

קומיוניטייק טכנולוגיות2. הדרכה מרחוק של עובדי שטח. יישום תמיכה מרחוק מאפשר למומחים המצויים במשרד אחורי להשתלט מרחוק על מכשירי עובדי שטח ולהעניק להם סיוע מומחה מרחוק בעת בבעיה שאינם יודעים לפתור שהייתם בשטח. עזרה זו מתאפשרת על ידי הפעלת מצלמת המכשיר מרחוק והדרכה באמצעים של טקסט ואיור גרפי על מסך הטלפון או תמונות הנלקחות בשטח. מצבים אלה תקפים בעיקר לטכנאי שטח בחברות שירותים, לעובדי ביטוח והערכת נזקים ולאנשי רפואה וציוד רפואי. מעבר לחיסכון התפעולי, הערך המוסף העיקרי של פתרונות אלה הוא בניהול הסיכונים הכרוכים בפתרונות לקויים, שעלולים לגרור תביעות משפטיות והפסדים כספיים.

3. פתרון בעיות עצמי. עובדים יכולים להשתמש בטכנולוגיית השתלטות מרחוק לפתרון עצמי של בעיות תפעוליות. פתרון זה מתבסס על הפעלת התקנות יישומים והגדרות ארגוניות למכשירים הניידים. פתרונות באמצעות השתלטות עצמית על המכשיר מקטינים את העומס התפעולי על מרכז התמיכה הארגוני ומעצימים את השימוש בחנויות מקוונות וקטלוגים ארגוניים.

4. שיתופיות בין עובדים. יישום שליטה מרחוק עשוי לאפשר לכל עובד להשתלט על טלפון של עובד אחר בהינתן הרשאה מתאימה והסכמה מצד העובד. שיתופיות זו, מעבר לדוגמאות לעיל, עשוייה לקדם עזרה הדדית בין עובדים במישורים רבים, כולל אספקטים חברתיים ותחזוקה של רמת מקצועיות.

מנמ"ר שיכיר ביכולות יישומי הגישה מרחוק ויידע לשלבם בצורה נכונה בעבודה היומיומית בארגון, יפתח אופקים חדשים לארגון תוך שיפור התפקוד העסקי במספר מישורים. אימוץ פתרונות אלה יעזור למנמ"ר לצמצם עלויות ולשפר יעילות – שני מימדים מרכזיים בלחץ הניהולי המופעל עליו.

אירועים קרובים