תוכן שיווקי

לקראת אירוע | דרור גולדשמיד, HP ישראל: "לקוחות מספרים לנו שבשנה הקרובה תקציבי ה- IT יהיו קטנים יותר – עם פתרונות התקשורת של HP אפשר לעשות הרבה יותר בהרבה פחות"

לקראת כנס שעורכת HP ישראל בנושא התקשורת בשבוע הבא, מסביר דרור גולדשמיד - מנהל אגף תקשורת ב-HP ישראל, את יתרונות העבודה עימם לעומת המתחרים

12/09/2011 15:50

מאת הילל יוסף

"HP בעולם וגם בארץ מגדילה באופן עקבי את אחיזתה בשוק התקשורת ואת נתח שוק שלה על חשבון המתחרות", כך אומר דרור גולדשמיד, מנהל אגף התקשורת ב-HP ישראל, בראיון לקראת כנס שעורך הסניף הישראלי של החברה, העוסק בטכנולוגיית הרישות והתקשורת שלה. האירוע יתקיים ביום רביעי השבוע בהשתתפות ניק ווטסון, סגן נשיא ומנהל עסקי התקשורת של HP באירופה, המזה"ת ואפריקה.

מהם האתגרים בפניהם ניצבים מנהלי התקשורת בארגונים?
"ככלל, מנהלי התקשורת נמצאים ניצבים בפני תקציבי תקשורת הולכים וקטנים מצד אחד, וההכרח להיות חלק אינטגרלי מהחשיבה העסקית של הארגון מהצד השני. הקישוריות בין מערך המיחשוב למערכות האחרות אינה גמישה דיה וגם מערך התקשורת אינו מספיק גמיש. ארגונים מצויים כיום במצב בו מערך התקשורת שלהם מורכב מדי, סגור, והוא צורך, יחסית,  הרבה תפעול.

בעיה נוספת קשורה לכך שלא קיימת מספיק תחרות בעולם התקשורת, דבר המשפיע על הלקוחות במישרין. בחלק מהמקרים התקשורת הארגונית מבוססת פרוטוקול קנייני והיא לא פתוחה ומבוססת תקינה, מה שמונע ממנהלי התקשורת הארגוניים להיות פתוחים לפתרונות נוספים. כך, מנהלי התקשורת משלמים יותר מדי כסף על מה שיש להם, כאשר בפועל הדבר היה אמור לעלות להם הרבה פחות. אתגר נוסף קשור לכך שהלקוחות הארגוניים נדרשים להפנות משאבים רבים לטובת תחזוקה, לשימור הקיים, במקום לפיתוח עתידי".

לקראת אירוע HP

מה נדרש לשינוי המצב?
"נדרש לעבור לטכנולוגיות סטנדרטיות. זאת, על מנת לממש את חזון התשתיות האחודות, גם בתחום תקשורת וגם המיחשוב, לטובת חיבור שני העולמות. עד לפני כמה שנים, העולם היה 'מסודר'. כל יצרן פעל בתחום שלו. כיום יש 'ערבוב' תחומים – HP מרחיבה את פעילותה בעולמות האחסון והתקשורת, אורקל מוכרת פתרונות חומרת מחשוב, ועוד. העולם נהיה מורכב יותר".

מה המענה של HP לעולם התקשורת?
"HP לוקחת את העוצמה הכוללת שלה ומחברת את העולמות שבהם היא עוסקת לכדי פתרון אינטגרטיבי, גמיש, בעל יתרונות רבים. HP גיבשה חזון של תשתיות אחודות במסגרתו היא מחברת את התחומים הללו לטובת הלקוח הארגוני. בתוך כך, התקשורת היא חלק אינטגרלי בחזון זה, כשה- FlexNetwork Architecture הוא אחד המפתחות בתוכו. כך, לדוגמה, שמנמ"ר המטמיע מערכת להבים של HP, יש בו רכיב המתחבר ישירות לרכיב התקשורת שלה (Flex Fabric), ונוצר חיבור עם משמעויות פיזיות ולוגיות רבות חשיבות. לצד חיבור זה, של מיחשוב ותקשורת, HP מספקת פתרונות מעולמות אבטחת המידע והאחסון, ומספקת ללקוחות פתרון מלא ואינטגרטיבי וכל זה במחירים תחרותיים מאוד.

HP העולמית גדלה בעשרות אחוזים בין רבעון לרבעון בתחום התקשורת כבר שמונה רבעונים ברציפות. כפי שפורסם, חברת המחקר גרטנר קבעה, כי השנה שוק התקשורת שב לצמיחה בריאה. עוד ציינה חברת המחקר כי על אף שסיסקו ממשיכה להוביל את התחום, היא בהחלט מאותגרת ומאוימת מצד HP ואחרות, שמהוות משקל נגד מלחיץ להובלה שלה. עוד ציינה גרטנר, כי HP היא אחת משתי חברות הנמצאות באופן בלעדי ברביע הקסם העליון שלה. 'HP הצליחה למצב עצמה באופן ברור כמספר שתיים בעולם המתגים עבור ארגוני אנטרפרייז. בשנת 2010 מכירותיה בעולם התקשורת צמחו ב-40%, תוך שהיא משמרת את המומנטום ומציעה מערך משולב של מוצרים בתחום', נכתב בדו"ח. גרטנר מציעה ללקוחות הארגוניים לשקול את מוצרי HP כחלופה תחרותית בתחום לסיסקו".

את כל אלה, נציג ללקוחות שיגיעו לכנס שלנו.

ומה בישראל?
"מה שאנו רואים בעולם קורה גם בישראל, ואף בשיעור גדול יותר. כאמור, העולם הפך למגרש משחקים של גדולים ו-HP היא ה-'גורילה' הכי גדולה בשוק. נושא התקשורת ב-HP נמצא כבר 30 שנה אולם, הוא קיבל משנה תוקף בשנים האחרונות, בין השאר בשל כך שהחברה הולכת לכיוון של מיחשוב ענן, והרי הענן מבוסס – בראש ובראשונה – על תקשורת".

"HP עושה למתחרים חיים קשים", סיכם גולדשמיד, "בכך שהיא מחברת בקלות בין מוצריה לבין מוצרי המתחרות, דבר שמקל מאד את עבודת הלקוחות הארגוניים. הלקוחות אוהבים את זה כי הם מבינים שהם שיש כאן הזדמנות אמיתית בשבילם. אנחנו כבר רואים מגמה לפיה בשנה הקרובה, יותר לקוחות יכניסו ספק תקשורת נוסף לחצר שלהם".

אירועים קרובים