רמי מרגלית, יועץ IT: "מנמ"ר מוצלח מזהה טכנולוגיה התומכת בפעילות העסקית – והופך אותה לשימושית"

"מידע הוא שם המשחק בישיבות ההנהלה. לכן, על המנמ"ר לוודא שיש מערכת מרכזית אחת שכורה את המידע מהמערכות השונות ומציעה נתון אחד למנכ"ל", אמר למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "כל השקעה במערכות מידע חייבת להיות מגובה בתרומה לעסק ולכן כל פעילות תישקל לפי תרומתה לרווחיות" ● המלצתו למנמ"ר: "היה קשוב לעובדים שלך והוגן לספקים שלך - הם השותפים שלך להצלחה"

"מנמ"ר מוצלח מזהה טכנולוגיה התומכת בפעילות העסקית – והופך אותה לשימושית. דוגמאות לכך הן מובייל לאנשי מכירות וחיבור מהנדסים בחו"ל לרשת הארגונית, כדי שיקבלו מידע עדכני כל הזמן", כך אמר יועץ ה-IT רמי מרגלית, למשתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים. מרגלית, מנמ"ר בעברו המשמש כיום כבעלים של חברה לניהול פרויקטים ומייעץ למספר מנמ"רים, אמר בהרצאתו, כי במתן כלים כאלה, ייתפס המנמ"ר כתומך בעסק.

"מידע הוא שם המשחק בישיבות ההנהלה", קבע מרגלית. "לכן, על המנמ"ר לוודא שיש מערכת מרכזית אחת שכורה את המידע מהמערכות השונות ומציעה נתון אחד למנכ"ל". על כן, המליץ מרגלית, "אל תחליף את הלקוחות שלך – ודא שהם מדברים בינם לבין הלקוחות האחרים ושיש להם את הכלים לבצע את עבודתם. במקביל, תמוך בפעילות או"ש ו-ודא שלא ממחשבים תהליכים לא בריאים. בנוסף, עליך לקבוע אמנת שירות עם הלקוחות, שתקבע מה הארגון עושה ומה לא וכמה זה עולה".

המפתח, לדבריו, הוא למצב את מחלקת ה-IT כתומכת בפעילות עסקית. "מערכות המידע לא נועדו להחליף את הלקוח – אלא לתמוך בו. אנחנו נותנים כלים לשפר את העסק, ויש הוכחות במה שתרמנו. הקפידו להיות תקיפים בהעברת המסר כי מחלקת ה-IT מייצרת הכנסות ועוזרת לעסק – ולא מבזבזת כסף".

"את המשפט 'הנה הסמנכ"ל שמבזבז את כספנו' כולנו שומעים כשאנו נכנסים לישיבת הנהלה", אמר. "תפקידו של המנמ"ר הוא להפוך את האמירה הזו ב-180 מעלות. מערכות מידע תומכת בביזנס ונותנת שירותים שתומכים ומשפרים את הפעילות העסקית. כל השקעה במערכות מידע חייבת להיות מגובה בתרומה לעסק ולכן כל פעילות תישקל לפי תרומתה לרווחיות. על כן, תפקידו של המנמ"ר הוא להבין מה העסק ומה הכיוון אליו מכוון המנכ"ל לפיתוח העסק".

"היה קשוב לעובדים שלך והוגן לספקים שלך – הם השותפים שלך להצלחה ומהווים מקור לידע מקצועי ואירגוני שסביר שלא תצבור בלעדיהם", המשיך מרגלית. "מנמ"ר שמבין שתפקידו הוא לתמוך בעסק, ומחובר לאנשי המפתח בעסק – יצליח טוב יותר לבצע את תפקידו, לקבל תקציבים גדולים יותר ולזכות בהערכה על עבודתו מהסובבים אותו".

מרגלית חידד את השקפת העולם שעל המנמר"ים לשנות כדי להצליח: "לא מדברים טכנולוגיה עם הלקוחות – מדברים עסקים. נותנים עדיפות לעבודה שמשפרת את העסק ומנסים להמעיט בעבודות אחרות. לכל משימה תהיה הצדקה כלכלית התומכת בעסק. אנחנו פה כדי לתת כלים לשפור הביצועים – לא לבצע את העבודה של המשתמשים. לכן, אנחנו נאתר טכנולוגיות שישפרו את ביצועי העסק והרווחיות".

"זהו האתגר האמתי לפיו כל מנהל מערכות מידע יבחן את עצמו וישאל איך הוא יכול להתאים עצמו למציאות החדשה, ולהפוך לספק פתרונות רלוונטי בעידן הנוכחי", סיכם מרגלית. "במבחן הזה ישרדו רק אלה שיידעו לקבל את המציאות המחייבת אותם להיות גוף עסקי ולהראות לארגון כיצד הוא תורם ותומך בפעילות העסקית".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס הדרכה וקבוצת אנשים ומחשבים מונחה על ידי בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס יפתח ב-10 באוקטובר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים