לקראת אירוע | איך מתמודדים עם איומי השוק השחור בעידן הפשיעה המקוונת?
סימנטק העלתה את אתר Black Market שעוסק באבטחת מידע מפני תקיפות סייבר ואיומי הכלכלה השחורה
רובנו מכירים ומקיימים את חוקי הכלכלה הלגיטימית, הכוללת עסקאות ופעולות הנעשות במסגרת חוק, ובכלל זה דיווח על הוצאות והכנסות, תשלום מיסים ומילוי אחר חובות ונורמות החלות על אנשים פרטיים וגופים עסקיים כאחד. במקביל, מתנהלת כלכלת השוק השחור (Black Market), במסגרתה מתבצעות פעילויות כלכליות הכוללות עסקאות ופעולות שאינן חוקיות, המתבצעות מחוץ לרדאר של רשויות החוק. לפי הערכות המומחים, ב-2011 היקף השוק השחור בישראל עשוי להגיע עד לכ-200 מיליארד שקל.
מקורות ההון השחור הם רבים ומגוונים, חלקם קיימים כבר עשרות בשנים כמו הימורים, סחר בסמים וגביית דמי חסות, וחלקם התפתחו והשתכללו במרוצת הזמן לצד התפתחות הטכנולוגיה ורשת האינטרנט. כאן הכוונה למכלול פעולות של פשיעה מקוונת בהן עסקאות מקוונות ללא פיקוח, מכירת מוצרים מזויפים, פריצה לאתרים במטרה לגנוב מידע רגיש, וכן גניבת מידע מגולשים באמצעות אתרי פישינג (Phishing) שמתחזים בצורתם ובתוכנם לאתרי אינטרנט מוכרים. על פי דוח שפרסמה סימנטק החודש (ספטמבר 2011) עלות הפשיעה המקוונת עמדה השנה על 388 מיליארד דולרים, נתון הנמוך במעט מהיקף כלל תעשיית הסמים העולמית השנתית, המוערכת ב-411 מיליארד דולרים.
על מנת להילחם בהתגברות הפשיעה המקוונת ונוף האיומים החדש שמייצר השוק השחור, חברת ניהול ואבטחת המידע סימנטק העלתה את פורטל Black Market, בו ניתן להתעדכן בחדשות החמות מעולם הכלכלה השחורה והפשע המקוון, להוריד דוחות ומאגרי מידע מקצועיים מבית סימנטק, לצפות בסרטוני וידאו, להאזין לסדרת שידורי Webcasts, ולקרוא מאמרים וניתוחים עדכניים אודות נוף האיומים הנוכחי. הפורטל זמין ב-17 שפות שונות – כולל עברית.
בנוסף, דרך האתר יכולים ארגוני אנטרפרייז וכן עסקים קטנים ובינוניים (SMB) להתנסות במערך פתרונות Symantec Endpoint Protection שהשיקה החברה לאחרונה, המתבססים על טכנולוגיית אבטחה חדישה המנתחת קבצים בהקשר של גיל, תדירות שימוש ומיקום, והמסייעת באיתור וחסימת איומים חדשים מוקדם יותר, ובדיוק רב יותר מאשר כל מוצר אבטחה ארגונית אחר.
לדברי גילי נצר, מנהלת שיווק אזורית בסימנטק, "בראש ובראשונה, פורטל ה-Black Market הנו כלי לשיפור הגנת הפרט והארגון שחברים ופועלים בעולם המקוון. מדובר באתר ייחודי וראשון מסוגו בישראל המיועד רובו ככולו לשוק המידע השחור. בשל החשיבות שסימנטק מקדישה לנושא, הוחלט להשיק את קמפיין ה-Black Market בכל אזור EMEA (אירופה, מזה"ת ואפריקה), כאשר ישראל היא בין המדינות הראשונות בה הקמפיין עלה לאוויר. הפורטל מאפשר לציבור הרחב לקבל מידע רב על השוק השחור במרחב הקיברנטי דרך ידיעות וחומרים מקצועיים המתעדכנים באופן שוטף, וכן דרך האתר יכולים מנהלי אבטחה ומנהליIT בארגונים ללמוד ולהכיר את הסיכונים של פשע מקוון מקצועי, וללמוד את הדרכים להתמודד אתו באמצעות אסטרטגיות וטכנולוגיות אבטחת מידע חדישות ובעלות מוניטין עולמי".